ورود به ایمیل اینفو

نحوه ورود به ایمیل info و ارسال ایمیل از طریق هاست سی پنل

ورود به ایمیل info

بعد از اینکه هاست ایران و یا هاست خارج را تهیه کردید لازم است که با قابلیت های هاست سی پنل آشنا شوید. یکی از این قابلیت ها ایمیل رسانی است. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه ورود به ایمیل info را آموزش دهیم. بعد از این آموزش قادر خواهید بود وارد ایمیل اکانت داخل هاست خود شوید و ارسال و دریافت ایمیل داشته باشید.

نحوه ورود به webmail هاست

بعد از ساخت اکانت ایمیل داخل سی پنل باید بتوانیم ایمیل های داخل هاست سی پنل را از طریق webmail مدیریت کنیم و ارسال و دریافت ایمیل داشته باشیم.

 دو روش کلی برای ورود به ایمیل های سی پنل:

  1. روش اول ورود به وب میل: اگر به قسمت کنترل مدیریت پنل سی پنل دسترسی دارید، به آسانی و بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور می توانید به وب میل هر اکانت ایمیل دسترسی داشته باشید.
  2. روش دوم ورود به وب میل: اگر به قسمت کنترل پنل هاست سی پنل دسترسی ندارید، مثلا برای کارمندان و یا همکارانتان اکانت ایمیل داخل هاست خود ایجاد کرده باشید، در این روش هر فرد باید وارد یک صفحه خاص شود و بعد از وارد کردن نام کاربری و رمزعبور، وارد وب میل شده تا بتوانند وارد صفحه مدیریت اکانت ایمیل خود شوند.

وب میل چیست؟

  • Webmail کنترل پنل تحت وب مدیریت ایمیل های داخل هاست است.
  • به واسطه رابط گرافیکی وب میل قادر به بررسی ایمیل های دریافتی اکانت های ایمیل ساخته شده داخل هاست هستیم.
  • رابط گرافیکی وب میل های داخل هاست دقیقا مانند رابط های گرافیکی جیمیل و یاهو است که هر روزه از آنها استفاده می کنیم.

در این آموزش هر دو روش ورود به webmail هاست را آموزش می دهیم.

1) نحوه ورود به ایمیل در هاست سی پنل

روش اول برای مدیران هاست و صاحبان وب سایت ها است. افرادی که به سی پنل دسترسی ندارند و یا اینکه شما برای آنها اکانت ایمیل ساخته اید و تمایلی ندارید به بخش های مختلف سی پنل دسترسی داشته باشند باید از روش دوم استفاده کنند.

  1. در ابتدا وارد هاست سی پنل می شویم. این روش ورود به وب میل هاست برای مدیران هاست کاربرد دارد که به مدیریت کنترل پنل دسترسی دارند.
  2. از قسمت email روی آیکون email accounts کلیک می کنیم.
نحوه ورود به ایمیل info

3. بعد از ورود به مدیریت اکانت های ایمیل هاست سی پنل، در قسمت Email Accounts، اکانت های ایمیلی که از قبل ساختیم موجود هستند، به عنوان مثال وارد وب میل اکانت info@manaserver.ir می شویم، برای این منظور بر روی دکمه check Email کلیک می کنیم.

نحوه ورود به ایمیل info - 2

4. وارد صفحه  webmail می شویم، در اینجا اپلیکیشن های وب میل هاست ما موجود هستند.

منظور رابط های گرافیکی وب میل با نوع های متفاوت و ظاهر متفاوت است که هر کدام یک کار را انجام می دهند. از قسمت Choose a Default Webmail Application روی وب میل مورد نظر کلیک می کنیم.

5. وب میل rouncube  بهترین و ساده ترین رابط گرافیکی را دارد بنابراین روی این  گزینه کلیک می کنیم.

نحوه ورود به ایمیل info - 3

6. وارد کنترل پنل roundcube می شویم. صفحه زیر کنترل پنل مدیریت هاست ما است.

نحوه ورود به ایمیل info - 4

از قسمت Inbox می توانیم ایمیل های دریافتی را مشاهده کنیم و از طریق آیکون compose هم قادر هستیم ایمیل های جدید برای سایر آدرس های ایمیل ارسال کنیم. این کنترل پنل تنظیمات خاص خود را دارد که مطابق با نیاز قادر به اختصاصی سازی آن هستید.

2) وصل شدن به ایمیل هاست از طریق پورت

روش دوم برای افرادی کاربرد دارد که به مدیریت هاست سی پنل دسترسی ندارند.

اگر برای کارمندان و همکارانتان اکانت ایمیل ساخته اید استفاده از این روش مناسب است. برای ورود به وب میل از این طریق باید دامنه شما حتما فعال بوده و dns ها روی هاست به صورت کامل ست شده باشد.

در حالی که دامنه به صورت کامل به هاست متصل باشد به دو طریق کارمندان می توانند وارد وب میل شوند:

  • روش اول ورود به ایمیل سی پنل: تایپ کردن آدرس ir/webmail  داخل مرورگر (به جای domainname.ir آدرس دامین خود را تایپ کنید)
  • روش دوم ورود به ایمیل هاست سی پنل: تایپ کردن آدرس ir:2095 داخل مرورگر (ورود به وب میل از طریق پورت webmail در سی پنل)

در نتیجه صفحه ورود به webmail برای ما به نمایش در می آید.

نحوه ورود به ایمیل info - 5

داخل فیلد Email Address آدرس ایمیل و داخل فیلد password هم باید رمزعبور این اکانت ایمیل را وارد کنیم که در هنگام ساخت اکانت ایمیل تنظیمش کرده ایم. بعد از کلیک روی دکمه آبی رنگ log in وارد این صفحه می شویم و مابقی مراحل انتخاب نرم افزار وب میل و نحوه کار کردن با آن را در روش اول توضیح دادیم. امیداوریم توسط این آموزش قادر شده باشید به راحت ترین شکل ممکن وارد صفحه مدیریت ایمیل های هاست سی پنل وب سایت خود شوید.

اگر شما به هر دلیلی رمزعبور اکانت ایمیل خود را فراموش کردید وارد قسمت email accounts هاست سی پنل شده و بر روی دکمه password  کلیک کنید و رمزعبور جدید برای اکانت ایمیل تنظیم کنید.

همچنین جهت مطالعه مقاله ساخت ایمیل سازمانی می توانید روی لینک کلیک کنید.

Rate this post