نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل

آموزش نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل

نحوه ورود به سی پنل

با آموزش نحوه ورود به هاست سی پنل همراه شما هستیم. در ابتدا باید آدرس url ورود به کنترل پنل هاست سی پنل را داشته باشید. بعد از خرید هاست، شرکت های هاستینگ آدرس ورود به سی پنل را برای شما ایمیل می کنند.

راهنمای ورود به سی پنل ( ورود به CPanel )

توجه داشته باشید که امن ترین پرتکل برای ورود به سی پنل https است بنابراین بعد از این عبارت آدرس ورود به سی پنل خود را قرار داده و صفحه ورود به سی پنل را مشاهده نمایید. به سه روش زیر می توانید وارد cPanel شوید:

  • راه اول: از طریق نام دامنه سایت به علاوه دونقطه 2083
  • راه دوم: از طریق هاست نیم شرکت هاستینگ به علاوه دونقطه 2083
  • راه سوم: از طریق آدرس IP هاست به علاوه دونقطه 2083

شرکت هاستینگ، مشخصات ورود به سی پنل از سه روش فوق را برای شما ارسال می کند. دقت داشته باشید در صورتی که قصد دارید از طریق دامنه وارد سی پنل شوید، ابتدا باید دامنه سایت شما فعال و تایید و همچنین dns های دامنه نیز صحیح ست شده باشد تا بتوانید از طریق آدرس دامنه به علاوه دو نقطه 2083 وارد هاست شوید. اگر از فعال بودن دامنه و ست شدن dns های هاست اطلاعی ندارید، از طریق ارسال تیکت به پشتیبانی شرکت هاستینگی که دامنه و هاست تهیه کرده اید، از فعال بودن نام دامنه مطمئن شوید. در صورتی که دامنه شما فعال نشده بود، از طریق آدرس آی پی یا Hostname نیز می توانید وارد سی پنل شوید.

برای مثال وارد سی پنل دامنه manaserver.ir می شویم. ابتدا آدرس دامنه را در مرورگر وارد می کنیم و سپس در انتهای آدرس دو نقطه 2083 را وارد می کنیم. در ادامه صفحه ورود به سی پنل را مشاهده می کنیم.نام کاربری هاست را داخل فیلدusername  قرار داده و رمزعبور هاست را هم در فیلد password  قرار می دهیم و بر روی دکمه log in کلیک می کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید وارد سی پنل شدیم و از طریق ابزارهایی که در این قسمت مشاهده می کنید می توانیم سایت را مدیریت کنیم و کارهایی مثل مدیریت فایل ها، اکانت های ایمیل، دیتابیس ها، گزارشات و … را انجام دهیم.

همچنین برای مطالعه مقاله جلوگیری از ارسال ایمیل اسپم در سی پنل روی لینک مورد نظر کلیک کنید. 

Rate this post