آموزش نحوه افزایش php time limit در وردپرس

آموزش نحوه افزایش php time limit در وردپرس

افزایش php time limit در وردپرس

همانطور که می دانید شما می توانید با خرید هاست خوب و با کیفیت، پیش نیاز های راه اندازی یک وب سایت را فراهم نمایید. همچنین در این مسیر ممکن است با خطاهایی نیز رو به رو شوید که مربوط به وردپرس می باشد و تا حدودی ممکن است برای شما ملموس نباشد. یکی از خطاهای رایج خطای حداکثر زمان اجرا بیش از ۳۰ ثانیه است” که در مواقع بروز رسانی یک افزونه یا قالب نمایش داده خواهد شد. در این مقاله از مانا سرور قصد داریم به آموزش رفع نحوه رفع خطای fatal error maximum execution time of 30 seconds exceeded  بپردازیم. که با افزایش php time limit در وردپرس می توان این خطاها را تا حد زیادی کم کرد.آموزش کار با دیباگ وردپرس و نحوه فعال سازی دیباگ وردپرس بسیار کمک کننده است.

بررسی خطای fatal error maximum execution time exceeded

یکی از خطاهای مرتبط با افزایش php time limit در وردپرس در زمان بروز رسانی یکی از افزونه ها یا قالب وردپرس امکان دارد با خطای fatal error maximum execution time exceeded مواجه شوید. این خطا بیانگر این است که یک کد PHP در وردپرس بیشتر از حداکثر زمان تعیین شده برای اجرا زمان می برد. ممکن است این پیام برای اشخاصی که آشناییت کاملی با وردپرس ندارند، کمی نگران کننده باشد اما در حقیقت این خطای حداکثر زمان اجرا بیش از ۳۰ ثانیه که در گاها  ممکن است به صورت 60 ثانیه نیز نمایش داده  شود جزء خطاهای رایج وردپرس محسوب می شود و به راحتی می توان این مشکل را حل کرد. در ادامه مطلب به بررسی دقیق تر این خطا می پردازیم و راه کارهایی جهت رفع آن به پیشنهاد می دهیم.

افزایش php time limit در وردپرس

دلیل نمایش Max execution time چیست

عمدتا وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP کدنویسی شده است. حال وب سرورها به دلیل افزایش امنیت سایت برای اجرای اسکریپت های PHP یک حداکثر زمان پیش فرض 30 الی 60 ثانیه ای تعیین می کند.از دیگر خطاهای مربوط به افزایش php time limit در وردپرس در صورتی که در این بازه زمانی اسکریپت ها اجرا نشوند شما خطایی تحت عنوان خطا Maximum execution time of 30 seconds exceeded را مشاهده خواهید کرد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که زمان فوق برای شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ مختلف می باشد. اما همانطور که گفته شد در بازه زمانی 30 الی 60 ثانیه می باشد.

نحوه رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded

شما می توانید با استفاده از یکی از روش های زیر در رابطه با رفع این خطا اقدامات لازم را انجام دهید:

  1. ویرایش فایل htaccess.
  2. ویرایش فایل wp-config.php
  3. ویرایش فایل php.ini
  4. استفاده از افزونه Google Pagespeed Insights

1. ویرایش فایل htaccess.

همانطور که اشاره شد به طور معمول 30 ثانیه حداکثر زمان اجرای php نیازاست. اگر برای اجرای اسکریپت های PHP وب سایت خود به زمان بیشتری احتیاج باید از طریق فایل htaccess. اقدام کنید. به همین دلیل شما باید مراحل زیر را طی نمایید:

  1. در ابتدا باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در خصوص ورود به سی پنل یا ورود به هاست دایرکت ادمین اقدام کنید. 
  2. سپس در پیشخوان و از طریق منو Files زیر منو File Manager را انتخاب نمایید.
افزایش php time limit در وردپرس۱

در این صفحه از میان گزینه های موجود، دایرکتوری public_html را انتخاب نمایید.

افزایش php time limit در وردپرس 2
  1. در دایرکتوری public_html و از میان گزینه های انتخابی در آن فایل htaccess. را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید.
  2. در ادامه نیز از میان گزینه ها روی گزینه Edit کلیک کنید تا وارد آن شوید.

 

افزایش php time limit در وردپرس 3
  1. سپس کد زیر را در انتهای فایل و قبل از End# قرار داده و در نهایت روی دکمه افزودن کلیک کنید.

1

php_value max_execution_time 60 php_value max_execution_time 60

به همین دلیل حداکثر زمان اجرای php به 60 ثانیه افزایش پیدا می کند و دیگر خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded نمایش داده نخواهد شد. همچنین شما می توانید این زمان را تا هر میزان که می خواهید افزایش دهید. اما ما به شما توصیه می کنیم که برای جلوگیری از به خطر افتادن امنیت وب سایت خود، این میزان را تا حد مناسبی افزایش دهید.

افزایش php time limit در وردپرس 4

2. ویرایش فایل php.ini

یکی دیگر از روش ها برای افزایش php time limit در وردپرس، ویرایش فایل php.ini  می باشد. در حقیقت این فایل تنظیمات  PHP سرور شما را تعریف می کند و در اکثر مواقع نیز نمی توانید در میان فایل های موجود روی پنل مدیریتی هاست خود آن را پیدا کنید. برای استفاده از این فایل جهت رفع خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded شما باید یک فایل با عنوان php.ini در دایرکتوری اصلی وب سایت خود یعنی public_html ایجاد کنید. سپس آن فایل  را با استفاده از گزینه Edit ویرایش کرده و کد زیر را در آن وارد نمایید.

1

max_execution_time = 60

max_execution_time = 60

3. ویرایش فایل wp-config.php

همچنین شما می توانید  با استفاده از فایل wp-config.php برای حل مشکل Maximum execution time of 30 seconds exceeded اقدام کنید. باید به این نکته اشاره کنیم که برای استفاده از این روش باید مثل دو روش قبلی از طریق دایرکتوری public_html فایل مورد نظر را پیدا کنید و با استفاده از گزینه Edit کد زیر را در آن قرار دهید:

1

set_time_limit(60);

4. استفاده از افزونه Google Pagespeed Insights

یکی دیگر از روش های موثر برای رفع خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded ، استفاده از افزونه Google Pagespeed Insights است.  همچنین برای افزایش php time limit در وردپرس به کمک این افزونه باید مسیر زیر را طی نمایید:

  1. با وارد کردن اطلاعات ورود خود یعنی نام کاربری و رمزعبورتان در خصوص ورود به پیشخوان وردپرس اقدام نمایید.
  2. سپس از طریق منو افزونه ها زیر منو افزودن را انتخاب کنید.
افزایش php time limit در وردپرس 5

در باکس جستجوی موجود در این صفحه عبارت Google Pagespeed Insights را جستجو کنید و افزونه مورد نظر را نصب و فعال کنید.

افزایش php time limit در وردپرس 6

سپس از طریق منو ابزارها در پیشخوان زیر منویی که به نام افزونه ایجاد شده است را پیدا کرده و روی آن کلیک نمایید.

افزایش php time limit در وردپرس 7

 پس از ورود به تنظیمات این افزونه روی گزینه Advanced Configuration کلیک نمایید و حداکثر زمان اجرای php مورد نظر خود را از طریق بخش Maximum Execution Time تعیین نمایید.

در انتها نیز با کلیک روی دکمه Save Options تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.

با انجام مراحل ذکر شده به راحتی خطای حداکثر زمان اجرا بیش از ۳۰ ثانیه را می توانید حل کنید در بازه زمانی طولانی تری اقدامات مورد نظر خود را داشته باشید.

افزایش php time limit در وردپرس

هاست سی پنل چیست ؟هاست سی پنل (CPanel) یکی از محبوب ترین پنل های مدیریت وب هاست است که توسط اکثر ارائه دهندگان خدمات وب هاست ارائه می شود. هاست CPanel به شما امکان می دهد تا به صورت گرافیکی و با استفاده از رابط کاربری آسان، وبسایت ها، پست الکترونیکی، بانک های اطلاعاتی، دامنه ها و سایر تنظیمات مربوط به هاست خود را مدیریت کنید.

اهمیت هاست سی پنل

هاست سی پنل به عنوان یک رابط کاربری گرافیکی برای مدیریت هاستینگ، نقش بسیار مهمی در سهولت و کارآیی ارائه خدمات آنلاین دارد. از اهمیت های استفاده از هاست سی پنل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سهولت در مدیریت هاست سی پنل

هاست سی پنل با ارائه یک محیط گرافیکی و کاربرپسند، به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی عمیق، هاستینگ خود را مدیریت کنند.

زمان بندی بهینه هاست سی پنل

امکانات هاست سی پنل به کاربران کمک می کند تا زمان بسیاری را در مدیریت و پیکربندی سرویس های خود صرفه جویی کنند، که این امر به بهبود بهره وری و کاهش زمان نیازمند به پیکربندی های پیچیده منجر می شود.


دسترسی به امکانات پیشرفته هاست سی پنل

سی پنل امکانات پیشرفته ای را نیز برای کاربران فراهم می کند که تازه کاران و حرفه ایان می توانند از آنها بهره مند شوند.

Rate this post