آموزش انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل

انتقال وردپرس از لوکال هاست ومپ به هاست سی پنل

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل

حالا که وب‌سایت شما به صورت موقت در محیط لوکال هاست آماده شده و بدون هیچ نقصی ظاهر می‌شود، و شما تصمیم به راه‌ اندازی رسمی کسب و کار خود و انتقال وب‌سایت از محیط لوکال هاست به محیط هاست اصلی خود دارید، باید مراحل انتقال را به شما توضیح دهیم.

تعدادی مراحل انتقال وردپرس از لوکال هاست WAMP به هاست CPanel وجود دارند. شما باید این مراحل را به ترتیب و با دقت انجام دهید تا به مشکلی در انتقال سایت نخورید. لطفاً توجه داشته باشید که نام‌ها و مسیرهای اشاره شده، آمده‌اند و باید با توجه به سیستم و فایل‌های خودتان معتبر شوند یا تغییر داده شوند.

خروجی گرفتن از فایل‌های وردپرس

قبل از اقدام به هر کاری، باید یک فایل فشرده با فرمت zip از فایل‌های وردپرس که در محیط لوکال هاست WAMP قرار دارند، تهیه کنید. برای انجام این کار، ابتدا برنامه WAMP را اجرا کنید و سرویس لوکال هاست را فعال کنید تا بتوانید به محیط‌ هایی مانند phpMyAdmin و Apache دسترسی داشته باشید. سپس به مسیر C:\wamp64\www\manaserver (یا مسیر مشابه در سیستم شما) مراجعه کنید. در اینجا، نام پوشه ممکن است با نام پوشه‌ای که شما وردپرس را در آن نصب کرده‌اید، متفاوت باشد. بنابراین، باید به مسیر مشابه تصویر زیر در سیستم شما بروید و یک فایل فشرده مشابه تصویر تهیه کنید.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، ابتدا تمامی فایل‌ها را انتخاب کنید و سپس با کلیک راست بر روی فایل‌ها و انتخاب گزینه “Send to” و به ترتیب “Compressed”، یک فایل فشرده با فرمت zip ایجاد کنید. بعد از ایجاد فایل فشرده، بسته به حجم فایل‌های وردپرس، ممکن است بخواهید مدتی منتظر بمانید تا فایل مورد نظر ساخته شود. در اینجا، من از نام “manaserver-backup.zip” برای فایل فشرده‌ام استفاده می‌کنم، اما شما می‌توانید بر اساس ترجیحات خود یک نام دلخواه انتخاب کنید.

انتقال فایل‌ها به هاست سی پنل

در این مرحله، باید فایل فشرده خروجی را که با نام “manaserverbackup.zip” نامگذاری شده و حاوی تمامی فایل‌های مورد نیاز برای وردپرس است، در هاستی که خریداری کرده‌اید آپلود کنید. برای این کار، وارد پنل مدیریت هاست CPanel شوید و گزینه “File Manager” که در کنترل پنل هاست قرار دارد را انتخاب کنید.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 1

در این مرحله، باید فایل فشرده خروجی را که با نام “manaserver-backup.zip” نامگذاری شده و حاوی تمامی فایل‌های مورد نیاز برای وردپرس است، در هاستی که خریداری کرده‌اید آپلود کنید. برای این کار، وارد پنل مدیریت هاست CPanel شوید و گزینه “File Manager” که در کنترل پنل هاست قرار دارد را انتخاب کنید.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 2

وارد مسیر “public_html” شوید و سپس با انتخاب گزینه “Upload”، که مشابه تصویر زیر است، به آپلود فایل فشرده خروجی در هاست خودتان بپردازید.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 3

در صفحه‌ای که باز می‌شود، با استفاده از گزینه “Select File”، می‌توانید فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا عملیات آپلود به اتمام برسد.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 4

بعد از پایان آپلود، فایل “manaserver-backup.zip” را در همان مسیر مشاهده خواهید کرد. باید این فایل را انتخاب کرده و بر روی گزینه “Extract” کلیک کنید تا فایل‌ها از حالت فشرده خارج شوند.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 5

تهیه خروجی از دیتابیس در لوکال هاست wamp

در این مرحله، به phpMyAdmin در محیط لوکال هاستتان وارد شوید. ممکن است در این مرحله نام کاربری و گذرواژه را برای ورود وارد شوید. معمولاً نام کاربری “root” و گذرواژه را خالی گذاشته و وارد شوید.

پس از ورود به phpMyAdmin، پایگاه داده‌ای که می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید، مشابه تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید. سپس بر روی گزینه “Export” کلیک کنید که در منوی بالا قرار دارد. در نهایت، در صفحه باز شده، بعد از مشخص کردن مسیر ذخیره پایگاه داده با پسوند “.sql” در رایانه شخصی خود، روی دکمه “Go” که در انتهای صفحه قرار دارد، کلیک کنید تا فایل پایگاه داده را ذخیره کنید.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 6

بعد از ذخیره کردن پایگاه داده خود، حالا باید یک پایگاه داده جدید در هاست خود ایجاد کنید. این کار آماده‌سازی مرحلهٔ آخر انتقال وردپرس از محیط لوکال هاست WAMP به هاست CPanel است.

ساخت پایگاه داده جدید در سی پنل

در این مرحله، ابتدا باید یک پایگاه داده جدید در CPanel ایجاد کنیم و سپس با درون‌ریزی دیتابیسی که در مرحله قبل در لوکال هاست WAMP یک خروجی از آن تهیه کردیم، آن را به این پایگاه داده جدید ایمپورت کنیم. برای ایجاد پایگاه داده جدید در CPanel، ابتدا به صفحه اصلی کنترل پنل هاست CPanel خودتان مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر روی دکمه “MySQL Database Wizard” کلیک کنید تا به صفحه‌ی ساخت دیتابیس جدید در هاست CPanel هدایت شوید.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 7

پس از کلیک روی دکمه مورد نظر، به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد. در این مرحله، یک نام دلخواه برای پایگاه داده جدید وردپرس انتخاب کنید و سپس روی دکمه “Next Step” کلیک کنید تا وارد مرحله تعیین نام کاربری و رمز عبور پایگاه داده وردپرس شوید و در نهایت دیتابیس خودتان را ایجاد کنید.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 8

پس از کلیک روی دکمه “Next Step”، به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت می‌شوید. در این مرحله، می‌توانید نام کاربری پایگاه داده و رمز عبور پایگاه داده را انتخاب کنید و در نهایت پایگاه داده خود را ایجاد کنید. با استفاده از دکمه “Password Generator”، می‌توانید یک رمز عبور قوی که CPanel به صورت خودکار برای شما ایجاد می‌کند، تولید کنید و از آن برای رمز عبور پایگاه داده خود استفاده کنید. در این مرحله، دقت کافی را داشته باشید تا رمز عبور را در جایی امن کپی کنید و آن را هیچوقت فراموش نکنید، زیرا در آینده و در مراحل بعدی به این رمز عبور و نام‌های انتخاب شده نیاز خواهید داشت.

انتقال-وردپرس-از-ومپ-به-هاست-سی-پنل-9

در نهایت، پس از پر کردن تمامی فیلد های بالا، به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد. در این مرحله، تیک گزینه “ALL PRIVILEGES” را بزنید و سپس بر روی “Next Step” کلیک کنید تا ارتباط بین یوزر و پایگاه داده برقرار شود و سطح دسترسی‌های یوزر نیز تصحیح شود.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 10

پس از کلیک بر روی “Next Step” در این مرحله، پایگاه داده به درستی ایجاد می‌شود و یک پیغام موفقیت‌آمیز به شما نمایش داده می‌شود.

درون ریزی دیتابیس در هاست سی پنل

بعد از ایجاد پایگاه داده، شما باید وارد phpMyAdmin در هاست خود شوید و فایل خروجی پایگاه داده‌ای که از طریق لوکال هاست WAMP از آن خروجی گرفته‌اید، را داخل این دیتابیس جدیدی که در هاست ایجاد کردید، ایمپورت کنید. بنابراین، به صفحه اصلی کنترل پنل در CPanel مراجعه کنید و از قسمت “Databases”، گزینه “phpMyAdmin” را مشابه تصویر زیر انتخاب کنید.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 11

پس از ورود به phpMyAdmin، پایگاه داده‌ای که در مرحله چهارم ایجاد کردید را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه “Import” که در بالای صفحه قرار دارد مشابه تصویر زیر کلیک کنید. در صفحه “Import”، بر روی “Browse” کلیک کنید و فایل .sql که در مرحله سوم ایجاد کردید و در این مثال با نام “manaserver.sql” در کامپیوتر خودتان ذخیره کردید را انتخاب کنید. در نهایت با کلیک روی دکمه “Go” که در انتهای صفحه قرار دارد، عملیات ایمپورت اطلاعات پایگاه داده را انجام دهید تا در باکسی که با رنگ سبز به شما نمایش داده می‌شود، پیغام موفقیت‌آمیز بودن مراحل درون ریزی دیتابیس را مشاهده کنید.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 12

در این مرحله باید با دقت بیشتری عمل کنید، زیرا اگر مانند تصویر بالا چندین دیتابیس داشته باشید و به اشتباه عملیات ایمپورت و درون ریزی در دیتابیس اشتباهی انجام بگیرد، ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد شود. بعد از کلیک روی دکمه “Go”، یک پیغام با رنگ سبز مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود، و شما تیبل‌های دیتابیس وردپرس خود را مشاهده خواهید کرد که مانند تصویر زیر در سمت چپ زیر عنوان دیتابیس اضافه شده‌اند.

پس از اینکه دیتابیس با موفقیت در پایگاه داده مورد نظر اضافه شد، حالا وظیفه ایجاد ارتباط بین دیتابیس و فایل‌های وردپرس با ویرایش فایل wp-config.php بر عهده دارید. بنابراین، به مرحله بعد می‌ رویم.

اتصال دیتابیس با ویرایش فایل wp-config

بله، تا اینجا همه فایل‌ها و داده‌های وب‌سایت شما را آپلود کرده و در هاست نصب کرده‌ایم، اما ارتباط بین اطلاعات وب‌سایت و پایگاه داده را هنوز برقرار نکرده‌ایم. برای این کار، ابتدا باید به File Manager در کنترل پنل هاست سی پنل دسترسی پیدا کنید. برای این منظور، به صفحه اصلی کنترل پنل (cPanel) مراجعه کنید و در بخش Files، روی گزینه File Manager کلیک کنید.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 13

بعد از ورود به محیط مدیریت فایل‌های هاست، برای ارتباط میان اطلاعات وب‌سایت و پایگاه داده، باید فایل wp-config.php را ویرایش کنید. برای این کار، به مسیری که در مرحله دوم آموزش آپلود فایل‌های وردپرس و خارج کردن آنها مشخص کرده‌اید، مراجعه کنید. سپس فایل با نام wp-config.php را انتخاب کرده و با راست کلیک بر روی آن، گزینه Edit را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل هدایت شوید.

بعد از باز کردن صفحه ویرایش فایل wp-config.php، شما باید اطلاعات دیتابیس را که در مرحله چهارم ایجاد کردید، در این فایل وارد کنید. مشابه تصویری که در آموزش نمایش داده شده است عمل کنید و اطلاعات دیتابیس را بر اساس توضیحات مشخص شده وارد نمایید.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 14

DB_NAME: نام پایگاه داده جدید رو وارد کنید.
DB_USER: نام یوزر پایگاه داده جدید رو وارد کنید.
DB_PASSWORD: رمزعبور کاربر پایگاه داده جدید رو وارد کنید و در آخر با کلیک روی دکمه Save که در بالای صفحه قرار دارد فایل رو ذخیره کنید. در این مرحله اصلاح ارتباط پایگاه داده ما هم تموم شده و لازمه تا آدرس های سایت را اصلاح کنیم.

به‌روزرسانی آدرس سایت و اصلاح آنها

در مرحله آخر انتقال وردپرس از لوکال هاست ومپ به هاست سی پنل، باید لینک‌های سایت خود را تصحیح کنید، زیرا ممکن است هنوز به مسیر لوکال هاست اشاره کنند و به درستی بارگذاری نشوند. اگر آدرس‌های شما درست باشند و سایت، پیشخوان وردپرس و صفحات به درستی بارگذاری شوند، نیازی به این کار ندارید. اما اگر مشکلی وجود دارد، باید این لینک‌ها را اصلاح کنید.

برای انجام این کار، به مرحله زیر عمل کنید:
1. وارد phpMyAdmin شوید.
2. جدول `wp-options` یا نام مشابهی که برای دیتابیس جدید انتخاب کرده‌اید را انتخاب کنید.
3. در رکوردهای جدول، رکوردهای `siteurl` و `home` را پیدا کنید.
4. مقدارهای موجود در این دو رکورد را با آدرس جدید دامنه‌ی سایت خود جایگزین کنید.

این کار باعث می‌شود که وردپرس به درستی به دیتابیس و مسیر جدید دسترسی پیدا کند و سایت شما به درستی بارگذاری شود.

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 15

برای انجام این کار، به مراحل زیر عمل کنید:

1. در phpMyAdmin، جدول `wp-options` یا نام مشابهی که برای دیتابیس جدید انتخاب کرده‌اید را انتخاب کنید.
2. روی رکورد `siteurl` کلیک کنید تا وارد صفحه ویرایش آن شوید.
3. در صفحه ویرایش، آدرس فعلی سایت خود را در فیلد مشابه تصویر فوق وارد کنید.
4. برای اعمال تغییرات، دکمه “Go” یا “Save” مشابه تصویر را بزنید.

همین مراحل را برای رکورد `home` نیز انجام دهید. این کار باعث اصلاح لینک‌های سایت شما و تطابق آنها با مسیر جدید می‌شود.

انتقال-وردپرس-از-ومپ-به-هاست-سی-پنل-16

بعد از تنظیم نام دامنه برای وب‌سایت خود، نیاز است تا لینک‌های داخلی وردپرس را نیز به‌روز کنید تا همه لینک‌ها در وب‌سایت با توجه به نام دامنه جدید تنظیم شوند. برای انجام این کار، ابتدا به پنل مدیریت پایگاه داده خود در phpMyAdmin وارد شوید. سپس بر روی سربرگ SQL کلیک کنید و کد زیر را در اینجا وارد کنید:

UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘localhost/manaserver/’, ‘www.yourlivesite.com/’);

انتقال وردپرس از ومپ به هاست سی پنل 17

مشابه تصویری که در حال مشاهده آن هستید، کد مذکور را در قسمت “اجرای پرس و جوهای SQL در پایگاه داده” وارد نمایید. سپس، دکمه “اجرا” را فشار داده و منتظر بمانید تا عملیات انتقال انجام شود. پس از انجام این مرحله، وب‌سایت شما با موفقیت از محیط محلی (WAMP) به میزبانی سی‌پنل منتقل شده است.

همچنین جهت مطالعه مقاله پارک دامین در سی پنل روی لینک کلیک کنید.

Rate this post