اتصال دامنه جدید در هاست سی پنل

پارک دامین چیست و park domain چه کاربردی دارد ؟

پارک دامین یک روش است که به شما این امکان را می دهد دامنه های اضافی را به دامنه اصلی خود وصل کنید. این کار به این صورتی انجام می شود که دامنه اصلی به هاست اصلی وب سایت متصل می شود و سپس محتوای وب سایت اصلی در دامنه های اضافی نمایش داده می شود.
برای مثال، اگر وب سایت شما با آدرس اصلی “manaserver.ir” فعالیت می کند و دامنه های “manaserver.net” و “manaserver.org” را نیز ثبت کرده اید، می خواهید که هر کسی که یکی از این دو دامنه را در مرورگر وارد کند، به صورت خودکار محتوای وب سایت اصلی شما را مشاهده کند. برای انجام این کار، شما می توانید دامنه های “manaserver.net” و “manaserver.org” را بر روی هاست وب سایت اصلی خود پارک کنید و یا به عبارتی از پارک دامین استفاده کنید. به این ترتیب، هر دامنه ای که متصل به وب سایت شما باشد، دقیقاً محتوای وب سایت اصلی “manaserver.ir” را نمایش می دهد.
قبل از انجام عملیات پارک دامنه در سی پنل، نکته ی مهمی وجود دارد که باید رعایت کنید. در ابتدا، شما باید تنظیم رکوردهای dns دامنه در سی پنل مورد نظر خود را مطابق با تنظیمات DNS هاست وب سایتتان تنظیم کنید. اگر به تنظیمات DNS هاست وب سایتتان آشنا نیستید، می توانید از شرکتی که از آن هاست را تهیه کرده اید، کمک و راهنمایی بخواهید. پس از تنظیم DNS دامنه ها بر اساس تنظیمات هاست وب سایتتان، باید منتظر بمانید تا تغییرات DNS به طور کامل اعمال شوند (این ممکن است تا 6 ساعت طول بکشد) و سپس می توانید به عملیات پارک دامین بپردازید.

تفاوت پارک دامین و ریدایرکت

پارک دامین به معنای نگهداری نام دامین بدون نمایش صفحه محتواست، در حالی که ریدایرکت نقل و انتقال کامل از یک آدرس به آدرس دیگر است. پارک دامین نشان دهنده مالکیت دامین است، در حالی که ریدایرکت از یک مکان به مکان دیگر هدایت می کند.

Alias domain در هاست سی پنل

در ابتدا، از طریق آموزش ورود به پنل مدیریت سی پنل، به هاست وب سایت خود وارد می شویم. سپس در بخش دامنه ها، باید بر روی نماد “aliases” کلیک کنیم. اما باید توجه داشته باشیم که در نسخه های جدید سی پنل، این قابلیت با نام “aliases” شناخته می شود. اگر از یک نسخه قدیمی تر از سی پنل استفاده می کنید، این قابلیت به نام “parked domains” در بخش هاست شما قابل دسترسی است. به عبارت دیگر، می بایست بر روی “aliases” کلیک کنیم تا وارد صفحه مربوطه شویم.

نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

قبل از شروع توضیحات، مهم است بدانید که نام دامنه اصلی برای این هاست ما “manaserver.ir” است. در اینجا، ما قصد داریم دامنه “manaserver.org” را بر روی همین هاست پارک کنیم تا محتوای دقیق وب سایت “manaserver.ir” در دامنه “manaserver.org” نمایش داده شود. برای انجام این عمل، از بخش “Create a New Alias” شروع به وارد کردن نام دامنه مورد نظر در فیلد “domain” می کنیم. بنابراین، ابتدا نام دامنه “manaserver.org” را وارد می کنیم و سپس بر روی دکمه آبی به نام “add domain” کلیک می کنیم تا دامنه پارک شود.

نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک دامین در هاست سی پنل 1

همان طور که مشاهده می فرمایید، پیغام موفقیت آمیز به رنگ سبز “با موفقیت دامنه مجازی به نام “manaserver.org” ایجاد شد” نمایش داده می شود.

نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک دامین در هاست سی پنل 2

تنها با دیدن این پیام، می توانیم بفهمیم که پارک دامنه در سی پنل به درستی انجام شده است. اکنون نیاز داریم تا عملیات پارک دامنه را در عمل نیز بررسی کنیم. برای این منظور، آدرس دامنه اصلی وب سایت خود را در مرورگر وارد می کنیم (به عنوان مثال: “manaserver.ir”) و Enter را فشار می دهیم. سپس به مدت 5 ثانیه منتظر می مانیم تا وب سایت به طور کامل بارگذاری شود. در ادامه، یک تب جدید در مرورگر باز می کنیم و در آن، آدرس دامنه ای که راه اندازی پارک را بر روی آن انجام دادیم را وارد می کنیم (به عنوان مثال: “manaserver.org”) و Enter را فشار می دهیم. همان طور که مشاهده می شود، این دامنه به خوبی بر روی هاست ما پارک شده و محتوای وب سایت “manaserver.ir” را دقیقاً با آدرس “manaserver.org” نمایش می دهد.

آموزش پارک دامنه در دایرکت ادمین هاست

باز هم به صفحه “Aliases” یا به عبارت دیگر، صفحه پارک دامنه در پنل مدیریت سی پنل باز می گردیم. از این نقطه، با کلیک بر روی دکمه “go back” به صفحه تنظیمات پارک دامنه ها در پنل مدیریت سی پنل باز می گردیم. در اینجا، تمام دامنه هایی که بر روی هاست ما پارک شده اند، به وضوح لیست شده اند. نکته ی جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما حتی می توانید دامنه پارک شده را به یک آدرس دلخواه دیگر هدایت یا ریدایرکت کنید. به عنوان مثال، دامنه “manaserver.org” که بر روی هاست “manaserver.ir” پارک شده است، می تواند به یک سایت دیگر هدایت شود. برای انجام این کار، مقابل دامنه پارک شده، بر روی گزینه “manage redirection” کلیک می کنیم.

نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک دامین در هاست سی پنل 3

در این صفحه، از بخش “The alias, “manaserver.org”, redirects to” می توانیم دامنه پارک شده “manaserver.org” را به یک آدرس دیگر هدایت کنیم. برای انجام این کار، در فیلد مربوطه، آدرس دلخواه خود را شروع به تایپ کرده و به عنوان مثال، “https://manaserver.net” را وارد می کنیم، سپس بر روی دکمه آبی به نام “save” کلیک می کنیم.

نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک دامین در هاست سی پنل 4

تا پیغام سبز رنگ The domain “manaserver.org” is now being redirected to “https://manaserver.net” رو مشاهده کنیم.

نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک دامین در هاست سی پنل 5
Rate this post