نحوه اضافه کردن دامنه جدید یا ادان دامین به هاست سی پنل

نحوه اضافه کردن دامنه جدید یا ادان دامین به هاست سی پنل

نحوه اتصال دو یا چند دامنه جدید روی یک هاست

در این مقاله آموزشی قصد داریم نحوه اضافه کردن دامنه جدید به هاست سی پنل را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی دامنه های دیگر خود را به هاست سی پنل وب سایت متصل کنید و با هر کدام بدون نیاز به هاست جدید، یک سایت جداگانه راه اندازی کنید.

قابلیت امکان اضافه کردن دامنه جدید در هاست سی پنل

به قابلیتی که بتوان دامنه های متفاوت دیگر را به هاست سی پنل متصل کرد و به وسیله هرکدام از آن دامنه ها یک سایت دیگر را راه اندازی کرد، بدون نیاز به خریداری چند هاست متفاوت، ادان دامین یا Addon domain می گویند. همچنین داخل کنترل پنل سی پنل می توان از طریق آیکون آن دامنه های جدید دیگر را به غیر از دامنه اصلی به هاست متصل نمود. پیش از هر اقدامی باید اطمینان حاصل کنید که هاست شما از ادان دامین پشتیبانی می کند یا خیر؟

آموزش ایجاد ادان دامین addon domain در سی پنل

سه نکته بسیار مهم که پیش از ایجاد ادان دامین داخل هاست سی پنل باید آن ها را رعایت کنید عبارت اند از:

  1. در ابتدا باید نسبت به ثبت، تایید و فعال شدن دامنه ای که می خواهید به هاست سی پنل اضافه کنید، مطمئن شوید. برای مثال دامنه های ملی .ir فورا پس از ثبت تایید و فعال نمی شوند و تقریبا 24 ساعت طول می کشد تا توسط شرکت ایرنیک تایید و فعال شوند.
  2. در مرحله دوم پیش از افزودن دامنه جدید به سی پنل یا به اصطلاح ادان دامین کردن، حتما توجه داشته باشید که dns های هاست مورد نظر شما که قصد دارید دامنه را روی آن ادان دامین کنید، بر روی دامنه شما ست شده باشد.
  3. در مرحله آخر باید قبل از اینکه بخواهید عملیات ادان دامین را انجام دهید، باید 6 ساعت از زمان تغییر dns آن دامنه گذشته باشد یا به عبارتی ساده تر وقتی می خواهید یک دامنه را بر روی هاست وب سایت مورد نظر ادان دامین کنید وdns  های اون هاست رو طبق مرحله دوم  روی دامنه مورد نظرتون ست می کنید، باید 6 ساعت صبر کنید تا dns های جدید، کاملا روی دامنه ست بشوند، سپس می توانید نسبت به ادان دامین اقدام کنید.

در حقیقت اضافه کردن دامنه جدید به سی پنل کار بسیار دشواری نیست اما رعایت نکردن 3 نکته قبلی که ذکر شد همیشه باعث می شود که مدیران سایت ها در هنگام ادان دامین کردن در هاست وب سایت مورد نظر دچار مشکلاتی شوند.

آموزش نصب دامنه یا ادان دامین بر روی هاست سی پنل

در ابتدا وارد هاست سی پنل وب سایت هدف  می شویم، سپس از قسمت dmains بر روی آیکون addon domains کلیک می کنیم تا وارد این صفحه بشویم.

اضافه کردن دامنه جدید به هاست سی پنل 13

در قسمت Create an Addon Domain می توانیم دامنه جدید خود را به هاست اضافه کنیم، بنابراین داخل فیلد New Domain Name  باید نام دامنه مورد نظر که قصد داریم ادان دامین کنیم را وارد  کنیم، بعد داخل این صفحه کلیک می کنیم و همانطوری که می بینید فیلد های Subdomain و Document Root به صورت خودکار توسط سی پنل پر می شوند و این مقادیر داخل آنها وارد می شود.

اضافه کردن دامنه جدید به هاست سی پنل ۱

توصیه مهم ما به کاربران این است که این دو مقدار رو تغییر ندهند و اجازه دهند که سی پنل به صورت پیش فرض و اتوماتیک این مقادیر رو تکمیل کند، حالا از اینجا اگر تیک گزینه Create an FTP account associated with this Addon Domain  را فعال نماییم، سی پنل یه اکانت ftp داخل هاست ایجاد میکند که این اکانت ftp می تواند تنها محتویات موجود در دایرکتوری این ادان دامین را مدیریت کند، پس بدین جهت ما این گزینه را تیک دار می کنیم. در اینجا نام کاربری به صورت پیش فرض وارد شده و باید داخل این دو فیلد رمزعبور این ftp از هاست رو به طور دلخواه وارد کنیم و به دلیل اینکه رمز عبور خاصی مد نظرمون نیست بر روی دکمه password generator از اینجا کلیک می کنیم تا سی پنل یک رمز عبور قوی بسازد. حالا رمز عبور را کپی می کنیم و داخل یه فایل نوت پد قرار می دهیم، سپس گزینه I have copied this password in a safe place  رو تیک می زنیم و روی دکمه use password کلیک می کنیم.

اضافه کردن دامنه جدید به هاست سی پنل ۲

تا زمانی که این رمز عبور داخل فیلد ها قرار بگیرد، پیش از نهایی سازی ساخت ادان دامین درمورد اکانت ftp این ادان دامین دقت لازم را داشته باشید که یوزرنیم یا نام کاربری این ادان دامین خالی نیست، بلکه مطابق تصویر است و رمزعبور آن را هم که داخل فایل نوت پد ذخیره کردیم.  در نهایت جهت نهایی سازی ساخت ادان دامین از این پایین بر روی دکمه آبی رنگ add domain کلیک می کنیم.

اضافه کردن دامنه جدید به هاست سی پنل ۳

همانطوری که مشاهده می کنید پیام سبز رنگ را مشاهده می کنیم و فقط مشاهده این پیغام به این معناست که ادان دامین به خوبی صورت گرفته و اگر شما در این مرحله خطا های قرمز رنگ مشاهده کردید حتما به سرعت آن را با شرکت هاستینگ درمیان بگذارید.

اضافه کردن دامنه جدید به هاست سی پنل ۴

 در این مرحله بر روی دکمه go back کلیک می کنیم تا به صفحه تنظیمات ادان دامین داخل هاست برگردیم. مشاهده پیام You are using your maximum allotment (1) of addon domains. If you want more, contact your service provider  در این صفحه مسئله نگران کننده ای نیست و این خطا هشدار می دهد که از نهایت ظرفیت ادان دامین هاست وب سایت که یک عدد بوده است، به صورت کامل استفاده کردید و اگر به تعداد ادان دامین های بیشتری نیاز دارید تا بتوانید دامنه های بیشتری رو به هاست خود اضافه کنید، با شرکت هاستینگ تماس بگیرید تا تعداد ادان دامین های بیشتری را برای شما مجاز کنند. پس از قسمت Addon Domains قادر هستیم، دامنه های ادان شده بر روی هاست مورد نظر را مشاهده کنیم و این دقیقا دامنه ای است که بر روی هاستمون ادان کردیم. حالا اگر بخواهیم محتوا بر روی این دامین آپلود کنیم باید از پایین قسمت Document Root بر روی این لینک کلیک کنیم.

اضافه کردن دامنه جدید به هاست سی پنل ۵

همانطوری که مشاهده می کنید با کلیک کردن روی این گزینه به قسمتی از file manager هاست هدایت می شویم که مربوط به ادان دامین است و حالا هر فایل یا فولدری را که در این دایرکتوری آپلود کنیم دقیقا بر روی این ادان دامین از هاست اجرا خواهد شد.

امیدواریم با خواندن این آموزش به راحتی بتوانید یک دامنه جدید به هاست سی پنل وب سایت خود اضافه کنید.

Rate this post