دامنه .ir

راهنمای ایجاد کاربری در nic.ir

ثبت نام در سامانه ایرنیک، دامنه .ir

برای ثبت دامین .ir می بایست در سازمان فیزیک نظری ایرنیک به احراز رسیده باشید. از این رو پیش از درخواست ثبت دامین و تکمیل روند سفارش می بایست وارد سایت “سازمان فیزیک نظری” شده و کاربری بسازید
برای این کار به آدرس nic.ir سایت ایرنیک مراجعه کنید.
مطابق تصویر زیر، از نوار “مشخصه های شناسه” گزینه “ساختن شناسه کاربری” را انتخاب نمایید.

1 دامنه .ir

با این کار، شما در مرحله اول، یعنی مرحله انتخاب نوع شناسه هستید.

2 دامنه .ir

دریافت شناسه ایرنیک برای دامنه .ir

مطابق تصویر فوق روی گزینه “تکمیل فرم و دریافت شناسه” کلیک نمایید.
با انتخاب این گزینه، فرم دریافت اطلاعات فردی نمایش داده می شود. مطابق تصویر نسبت به تکمیل موارد ضروری اقدام کنید. اطمینان داشته باشید که اشتباه تایپی و نواقص در تکمیل فرم نداشته باشید.

3 دامنه .ir

نکته : وارد کردن مشخصات گذرنامه ضرورت ندارد.
در ادامه، مطابق تصویر زیر می بایست نسبت به تکمیل مشخصات پستی خود اقدام کنید. دقت داشته باشید که حتما اطلاعات معتبر وارد نمایید. به عنوان مثال کد پستی باید با شهر وارد شده همخوانی داشته باشد.

4 دامنه .ir

نکته : همانطور که در تصویر نیز مشخص شده است، پرسش محرمانه و پاسخ محرمانه بسیار مهم است و به هنگام لاگین و مواردی مانند تغییر مالکیت و انتقال دامین به اطلاعات این بخش نیاز دارید. این اطلاعات صرفا در اختیار مالک است و به هیچ عنوان باز ارسال نمی شود.
رابط های مجاز : برای ثبت دامین در ماناسرور می بایست مطابق تصویر زیر “رابط های مجاز” را روی “آزاد” قرار دهید.

5 دامنه .ir

رابط های مجاز : برای ثبت دامین در ماناسرور می بایست مطابق تصویر زیر “رابط های مجاز” را روی “آزاد” قرار دهید.

6 دامنه .ir

مرحله بازنگری و امضا : در نهایت و بعد از تکمیل همه فیلدها، گزینه “بازنگری” را کلیک کنید. در ادامه با صفحه ای مطابق تصویر زیر مواجه می شوید که پیش نمایش از اطلاعات ارسالی شماست. در بخش پایینی صفحه قوانین سازمان فیزیک نظری برای ثبت دامین های ir درج شده است که پس از مطالعه دقیق می بایست تائید نمایید. همچنین یک SMS برای شما ارسال می شود که می بایست شماره همراه خود را تایید نمایید. بعد از ثبت کد دریافتی نام کامل خود را وارد نمایید و در نهایت کد captcha را وارد کنید.

دامنه .ir

ثبت دامنه .ir و وارد کردن شناسه ایرنیک

با انتخاب گزینه “موافقم، دریافت شناسه” به مراحل آخر هدایت می شوید.

در نهایت ثبت نام شما در ایرنیک تکمیل شده و یک شناسه برای شما ایجاد می شود. برای ثبت دامین ir در ماناسرور می بایست این شناسه را به طور کامل و دقیق در بخش “شناسه ایرنیک” در مسیر ثبت دامین ir وارد نمایید.
در حفظ و نگهداری از مشخصات شناسه ایرنیک و رمزعبور آن بسیار احتیاط کنید، شناسه ایرنیک تنها راه دسترسی شما به کنترل پنل مدیریت دامنه های ir شماست و بنابراین مشخصات شناسه ایرنیک خود را به ویژه رمز عبور و سوال و پاسخ محرمانه را باید در یک محل امن برای همیشه نگهداری کنید.

همچنین جهت مطالعه مقاله تغییر DNS های دامنه در ایرنیک به لینک درج شده، مراجعه کنید.

4.2/5 - (52 امتیاز)