چطور پسورد سی پنل را تغییر دهیم؟

چطور پسورد سی پنل را تغییر دهیم؟

تغییر پسورد در کنترل پنل سی پنل

از بزرگترین مشکلاتی که افراد فعال در حوزه تکنولوژی ممکن است با آن مواجه شوند دسترسی غیر مجاز به اطلاعات است. که  ممکن است موجب از دست رفتن تمامی اطلاعات و از بین رفتن تلاش های یک فرد شود. پسورد ورود به پنل کاربری وب سایت از پسوردهای مهمی است که باید به آن توجه داشت. پسورد سی پنل به طور پیش فرض توسط شرکت هاستینگ تنظیم می شود اما بهتر است که این پسورد را تغییر دهید. در این مقاله نحوه تغییر پسورد سی پنل را آموزش می دهیم.

در صورتی که رمز عبور ورود به سی پنل را فراموش کرده اید برای ورود به کنترل پنل می توانید از بازیابی رمزعبور استفاده کنید. در شرایطی که رمز فعلی سی پنل را فراموش کردید باید مستقیما از مجموعه میزبانی خود درخواست کنید تا اطلاعات هاست شما مجددا ارسال شود.

مراحل تغییر پسورد در سی پنل

  1. در ابتدا به کمک آموزش ورود به سی پنل وارد پنل کاربری خود شوید.
  2. سپس از منو PREFERENCES زیر منو Password & Security را انتخاب نمایید.
چطور پسورد سی پنل را تغییر دهیم

در گام بعد در صفحه ای که باز می شود باید فیلدهای آن را مطابق عکس تکمیل کنید تا تغییر رمز در سی پنل صورت گیرد. با کلیک روی گزینه Password Generator سی پنل به صورت رندوم یک پسورد که پیچیدگی و سختی مورد نظر را دارد را برای شما می سازد.

چطور پسورد سی پنل را تغییر دهیم 1

در آخر باید روی دکمه «Change your password now» کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده در سی پنل ذخیره شود.

همانطور که اشاره کردیم در صورت فراموشی رمز عبور نمی توان از این روش استفاده نمود چون در این حالت نیاز به وارد کردن پسورد قبلی دارید.

سوالات متداول در خصوص آموزش تغییر رمز سی پنل

در چه شرایطی باید اقدام به تغییر پسورد در کنترل پنل کرد؟

به دلایل زیادی می توان پسورد سی پنل را تغییر داد اما یکی از اصلی ترین دلایل این که است که پسورد شما در ابتدا توسط شرکت هاستینگ تعیین می شود و برای بالا بردن امنیت اطلاعات باید رمز عبور فعلی را تغییر داد و پسوردی با پیچیدگی بالا انتخاب کرد.

تغییر پسورد در کنترل پنل سی پنل به چه شکلی امکان پذیر است؟

شما می توانید مطابق آموزش ارائه شده خودتان اقدام به تغییر پسوردتان کنید یا اینکه از شرکت هاستینگ خود بخواهید که این کار برای شما انجام دهد.

در صورت فراموشی رمز cpanel باید چکار کرد؟


در صورتی که رمز عبور ورود به سی پنل را فراموش کردید می توانید دو کار انجام دهید. اگر پسورد اولیه ارائه شده توسط شرکت هاستینگ را تغییر نداده اید به ناحیه کاربری مراجعه نموده و در بخش ایمیل ها اطلاعات هاست خود را مشاهده کنید. اما اگر رمز عبور را تغییر داده بودید بهتر از طریق شرکت هاستینگ اقدام نمایید.

از چه کاراکترهایی برای افزایش امنیت پسورد باید استفاده کرد؟

بهتر است برای بالا بردن سختی پسورد خود از اعداد، حروف لاتین کوچک و بزرگ و کاراکترهای خاص مثل @، ! و … استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه ممکن است به خاطر سپردن چنین رمزهایی دشوار باشد، بهتر است آنها را در جایی مطمئن ذخیره کنید تا در صورت نیاز به آن دسترسی پیدا کنید.

در نظر داشته باشید که بهتر است از اسم، تاریخ مناسب های خاص، شماره شناسنامه و … برای پسورد استفاده نکنید. هر چقدر سختی و پیچیدگی آن بیشتر باشد، امنیت آن بالاتر است. 

آیا می توان یوزر و پسورد cpanel را تغییر  داد؟


باید از شرکت هاستینگ خود درخواست دهید تا این کار را انجام دهند زیرا تنها شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ به نام کابری هاست دسترسی دارند.

بهتر است در چه بازه های زمانی رمز ورود سی پنل را تغییر دهیم؟

توصیه می شود در بازه های زمانی منظم و نزدیک به هم نسبت به تغییر رمز عبور سی پنل اقدام نمایید چرا که حفظ امنیت و رمز عبور اهمیت بالایی دارد. لازم است دوباره به این نکته اشاره شود که رمز تعیین شده را در جایی مطمئن ذخیره کنید تا دچار مشکلات احتمالی فراموش کردن آنها نشوید.

ریست پسورد سی پنل در چه صورت انجام می شود؟

توصیه می شود در زمان های منظم جهت افزایش امنیت، کاهش احتمال هک شدن و… نسبت به ریست پسورد سی پنل خود اقدام کنید.

برای بازیابی رمز عبور سی پنل چه اقداماتی انجام دهیم؟

امکان بازیابی رمز عبور سی پنل در هاست وجود ندارد و تنها می بایست اطلاعاتتان را از ناحیه کاربری دریافت نمایید یا از سرویس دهنده میزبانی خود درخواست کنید این اطلاعات را مجددا برای شما ارسال نمایند.

تغییر پسورد در سی پنل یکی از کارهایی است که صاحبان وب سایت باید برای افزایش امنیت وب سایت خود انجام دهند. چرا که داشتن یک پسورد ساده یا پسوردی که افراد مختلف آن را در اختیار دارند، می تواند امنیت یک وب سایت را به خطر بیندازد.

4.4/5 - (56 امتیاز)