آموزش تصویری ورود و استفاده از webmail در هاست سی پنل

آموزش تصویری ورود و استفاده از webmail در هاست سی پنل

تعریف Webmail

وب میل چیست؟ Webmail به معنای ارسال، دریافت و مدیریت ایمیل از طریق یک رابط وب می باشد. به عبارت دیگر، این سرویس به کاربران اجازه می دهد تا از هر کجا که دسترسی به اینترنت داشته باشند، به ایمیل های خود دسترسی پیدا کنند.

تاریخچه و تکامل Webmail

Webmail در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت و با پیشرفت تکنولوژی اینترنت، به سرعت در حال تکامل بود. اولین سیستم های Webmail به صورت محدود در دانشگاه ها و سازمان های بزرگ مورد استفاده قرار گرفتند و سپس با گسترش اینترنت به جوامع عمومی نیز ارائه شدند.

استفاده از webmail در هاست سی پنل

پس از خرید هاست لینوکس باید سعی کنید با قسمت های مختلف کنترل پنل آشنا شوید. شما می توانید از طریق اتصال اینترنتی به تمامی ایمیل هایتان به واسطه وب میل که یکی از بهترین ویژگی ارائه شده در سرویس شماست، دسترسی کامل داشته باشید.

همانطور که می دانید چندین روش برای ورود به وب میل با Cpanel وجود دارد. در این مقاله قصد داریم  به تشریح کلیه روش های اتصال به هاست و همچنین نحوه ورود به وب میل سی پنل بپردازیم :

نحوه ورود به سی پنل

ورود به سی پنل (cPanel) بستگی به ارائه دهنده خدمات میزبانی وب شما دارد، اما معمولاً مراحل زیر را می توانید دنبال کنید:

دریافت اطلاعات ورود: از سرویس میزبانی وب خود اطلاعات ورود به cPanel را دریافت کنید. این اطلاعات ممکن است شامل نام کاربری و رمزعبور باشد.

ورود به cPanel:در مرورگر وب خود، آدرس cPanel را وارد کنید. آدرس ممکن است به شکل `http://yourdomain.com/cpanel` یا `https://yourdomain.com:2083` باشد.

بازیابی صفحه ورود به cPanel را با استفاده از اطلاعات ورود که از میزبانی وب دریافت کرده اید.

ورود به cPanel:نام کاربری و رمزعبور خود را در فیلدهای مناسب وارد کنید.بر روی دکمه “ورود” یا “Log In” کلیک کنید.

صفحه اصلی cPanel: پس از ورود موفق به cPanel، شاخه ها و ابزارهای مختلف مدیریت وب هاست شما نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید که ممکن است آدرس cPanel، نام کاربری، و رمزعبور بسته به سیاست ها و راه اندازی های سرویس میزبانی شما متفاوت باشد. در صورتی که با مشکل ورود به cPanel مواجه شدید، به پشتیبانی میزبانی وب خود مراجعه کنید تا راهنمایی بیشتری دریافت کنید.

راه اندازی سایت در سی پنل

  1. ورود به cPanel
  2. ایجاد دیتابیس MySQL
  3. ایجاد کاربر MySQL
  4. نصب سیستم مدیریت محتوا (CMS)
  5. اتصال سایت به دیتابیس
  6. بارگذاری محتوا
  7. تنظیمات DNS
  8. تست سایت

وصل شدن به ایمیل هاست یا Webmail login

برای استفاده از سرویس هاست خود می توانید از دو روش استفاده نمایید. می توانید هم از بخش ایمیل های هاستتان اقدام کنید و هم می توانید از طریق لینک یا آیپی مربوطه به بخش میل سرور خود دسترسی داشته باشید که در ادامه به آنها می پردازیم.

  1. دسترسی به وب میل به واسطه  Cpanel( فقط مدیر دسترسی خواهد داشت)
  2. دسترسی به وب میل از طریق لینک مستقیم (کاربرانی که اطلاعات اکانت ایمیل را دارند دسترسی خواهند داشت)
  3. ورود از طریق برنامه های وب میل

وصل شدن به ایمیل هاست از طریق سی پنل

در این روش که بیشتر مواقع افراد از آن استفاده می کنند، باید به سی پنل دسترسی داشته باشید. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به پنل مدیریتی خود وارد شوید.
  2. در بخش Email روی Email Account کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده لیستی از ایمیل هایی که روی این هاست ایجاد شده را مشاهده می کنید.
  4. ایمیل مد نظر خود را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

شما هم چنین می توانید اتصال ایمیل هاست سی پنل به Mozilla Thunderbird را هم انجام دهید.
اکنون در سرویس ایمیل خود می توانید درباره ارسال ایمیل و بررسی ایمیل های دریافتی اقدام کنید. روش دوم برای افرادی توصیه می شود که به هاست سی پنل دسترسی ندارند. برای مثال ممکن است یک شرکت برای پرسنل خود ایمیل های سازمانی ایجاد کند و نمی خواهد که همه کارمندان به سی پنل دسترسی داشته باشند. پس در چنین شرایطی بهترین راه حل این است که یک آدرس و یک رمز عبور در اختیار هر شخص قرار بگیرد سپس مالک ایمیل به واسطه لینک به سرویس میل خود دسترسی پیدا کند. در ادامه به تشریح این موضوع می پردازیم:

آموزش تصویری ورود و استفاده از webmail در هاست سی پنل 1

نحوه دسترسی به WebMail با لینک مستقیم

همان طور که گفته شد دسترسی مستقیم به ایمیل از طریق لینک و پورت برای افرادی بهتر است که  که به اطلاعات ورود هاست دسترسی ندارند.  همچنین برای دسترسی مستقیم به وب میل اطلاعات زیر را در مرورگر اینترنت خود تایپ کنید:

نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت لازم را داشته باشید این است که اگر از هاست ایمیل مجزایی استفاده می کنید به جای www.example.com  حتما نام دامنه ایمیل سرور را وارد کنید.

اگر نام دامنه ی شما به صورت زیر باشد:

Http://www.example.com/webmail

آموزش تصویری ورود و استفاده از webmail در هاست سی پنل 2

که باید به جای example.com نام دامنه مربوطه خود یا ادان دامین مورد نظر را وارد نمایید. باید به این نکته اشاره کنیم که می توانید از طریق پورت پیشفرض وب میل در Cpanel به شماره پورت 2095 یا 2096 به صورت مستقیم به وب میل دسترسی پیدا کنید:

Http://www.example.com:2095

آموزش تصویری ورود و استفاده از webmail در هاست سی پنل 3

سپس آدرس ایمیل یا رمز عبور خود را وارد کنید و روی دکمه Log in کلیک کنید.

Rate this post