نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به outlook

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به outlook

چگونگی اتصال ایمیل هاست سی پنل به Outlook

ارسال ایمیل به عنوان یکی از جوانمردترین نیازمندی ها برای مدیریت کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود. در این زمینه، ابزارهای گوناگونی معرفی شده اند و به عنوان یکی از اصلی ترین آنها، برنامه Outlook بسیار شناخته شده است. این برنامه را می توانید به سادگی روی سیستم دسکتاپ خود نصب کرده و پس از اتصال به هاست خود، ایمیل های کسب و کار خود را به بهترین شکل مدیریت نمایید. یکی از امتیازات این برنامه این است که شما می توانید اکانت Outlook خود را به گوشی همراه خود متصل کرده و از هرجا و هر زمان به ایمیل های کسب و کارتان دسترسی داشته باشید.

Outlook چیست و به چه منظوری استفاده می شود

Outlook، یکی از اجزای مجموعه نرم افزارهای Microsoft Office است و به عنوان یکی از کامل ترین و پیشرفته ترین ابزارهای مدیریت اطلاعات شخصی و امور روزانه شناخته می شود. این نرم افزار امکان اتصال به هر تعداد اکانت ایمیل Gmail و Yahoo را فراهم می کند. همچنین، این امکان وجود دارد که اکانت های ایمیل مرتبط با هاست وب سایت شخصی خود را نیز به این نرم افزار متصل کرده و ایمیل های دریافتی را از ویندوز کامپیوتر مدیریت نمایید. Outlook به شما این امکان را می دهد که تنظیمات پیشرفته دیگری را بر روی اکانت های ایمیل خود اعمال کنید.

این نرم افزار دارای ویژگی هایی نظیر تقویم روزانه و مدیریت امور روزانه است. همچنین، این برنامه امکان همگام سازی با گوشی تلفن همراه یا سیستم دسکتاپ دیگر را فراهم می کند، اجازه می دهد تا حتی خارج از محیط کار، به مدیریت ایمیل ها و امور روزانه ی خود بپردازید. در آینده، قصد داریم به شما نحوه اتصال اکانت ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار Outlook در نسخه های 2016 و 2020 را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

روش تعریف ایمیل در پنل مدیریت هاست سی پنل

در گام اول از مراحل اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار Outlook، شما باید یک ایمیل را روی هاست خود تعریف کرده و سپس با استفاده از اطلاعاتی که برایتان فراهم می آید، مانند میل سرور یا اطلاعات اکانت ایمیل هاست وب سایت خود، مراحل اتصال را پیگیری نمایید. برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا از طریق راهنمای ورود به سی پنل به هاست سی پنل وب سایت خود وارد شوید.
  2. در بخش “Email”، روی آیکون “Email accounts” کلیک کنید تا به صفحه مدیریت حساب های ایمیل بروید.
نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook1

3. در صفحه حساب های ایمیل، در بخش “Connect Devices” یا مشابه آن، اطلاعات مورد نیاز برای اتصال ایمیل به Outlook آورده شده است. بر روی این گزینه کلیک کنید.

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook2

4. در صفحه جدید، دو باکس کلی با عنوان های “Mail Client Manual Settings” وجود دارد، که شامل دسته ای از اطلاعات مورد نیاز برای اتصال به Outlook هستند. این اطلاعات را جهت استفاده در مراحل بعدی ذخیره کنید.

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook3

اطلاعات فوق به دو دسته بندی اصلی تقسیم می شوند که به شرح زیر می باشند:

Secure SSL/TLS Settings (Recommended):
استفاده از اطلاعات این بخش مناسب است زمانی که گواهینامه SSL بر روی هاست شما فعال بوده و شما تمایل دارید اکانت ایمیل خود را از طریق پروتکل امن SSL به نرم افزارهایی مانند Outlook متصل کنید. لازم به ذکر است که سی پنل نیز برای اتصال ایمیل توصیه به استفاده از این تنظیمات دارد.

Non-SSL Settings (NOT Recommended):
استفاده از اطلاعات درون این باکس زمانی کاربرد دارد که گواهینامه SSL بر روی هاست شما غیرفعال باشد یا شما تمایلی به اتصال ایمیل خود از طریق پروتکل SSL به نرم افزارهایی مانند Outlook نداشته باشید. در این حالت، اطلاعات ارسال و دریافت ایمیل ها به صورت رمزنگاری نشده ارسال می شوند و به همین دلیل توصیه به استفاده از این تنظیمات نمی شود.

بطور خاص، با استفاده از حالت امن یا SSL برای اتصال ایمیل هاست وب سایت به نرم افزار Outlook، اطلاعات ارسال و دریافت شما به صورت رمزنگاری شده انتقال پیدا کرده و امنیت ارتباط با داده های ایمیلی شما به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

آموزش تنظیم Outlook 2020

جهت فعالسازی Outlook 2020 برای ایمیل هاست خود، لطفاً به مراحل زیر رجوع کنید:

  1. ابتدا وارد برنامه Outlook 2020 روی سیستم خود شوید.
  2. در صفحه نمایش، یک فرم مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده می شود. در اینجا، آدرس ایمیل هاست خود را در فیلد مربوطه وارد کرده و سپس بر روی دکمه “Connect” کلیک کنید.
نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook3

3. در مرحله بعد، لیستی از گزینه های تنظیمات متقدم به نام “Advanced setup” نمایش داده می شود. از بین گزینه های موجود، گزینه IMAP یا POP را انتخاب نمایید.

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook5

4. در این مرحله، صفحه جدیدی به شما نمایش داده می شود که حاوی اطلاعات مربوط به تنظیمات حساب IMAP یا POP3 شما می باشد. در اینجا به صورت پیش فرض، گزینه IMAP را انتخاب نمایید.

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook6

Incoming Mail: مشخص کننده ی ایمیل دریافتی که معمولاً به صورت mail.yourdomain.com است و نام دامنه ی خود را با عبارت yourdomain.com جایگزین کنید.
Port:پورت ورودی ایمیل که در حالت SSL/TLS برای POP3 عدد 995 و برای IMAP عدد 993 و در حالت Non-SSL برای POP3 عدد 110 و برای IMAP عدد 143 است. پیشنهاد ما استفاده از IMAP و پورت 993 است.

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook7

Encryption Method: نحوه رمزنگاری ایمیل، با توجه به انتخاب شده باید با پورت مطابقت داشته باشد.
Require Login using Secure Password Authentication: این گزینه برای احراز هویت پسورد است و بهتر است بدون تغییر باقی بماند.

Outgoing Mail : سرور تعیین کننده ی ایمیل ارسالی که به صورت mail.yourdomain.com است و نام دامنه ی خود را جایگزین نمایید.
Port: پورت خروجی ایمیل که در حالت SSL/TLS عدد 465 و در حالت Non-SSL عدد 587 است. پیشنهاد ما استفاده از پورت 587 است.
Encryption Method: این بخش تعیین می کند که آیا ایمیل ها به صورت رمزنگاری شده ارسال شوند یا خیر. انتخاب باید با پورت مطابقت داشته باشد.
Require Login using Secure Password Authentication: این گزینه نیازی به فعال سازی ندارد و بهتر است بدون تغییر باقی بماند.

بعد از اینکه اطلاعات مورد نظر را وارد کردید، باید روی دکمه Next کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شده ذخیره شود.
5. در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، صفحه پایین به شما نشان داده می شود که باید رمز ایمیلی که قصد اتصال outlook به آن را دارید را وارد کرده و روی دکمه Connect کلیک نمایید.

6. در نهایت صفحه جدید دیگری به شما نشان داده می شود که پیغام اضافه شدن موفقیت آمیز آدرس ایمیل در آن وجود دارد. در این مرحله تنها کافی است روی دکمه Done کلیک کنید تا وارد صفحه مدیریت ایمیل هاست خود در outlook شوید.

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook9

7. بعد از ورود به مدیریت ایمیل خود از طریق outlook با صفحه ای همانند تصویر زیر رو به رو خواهید شد و می توانید با استفاده از بخش New Email اقدام به ارسال ایمیل نموده و به طور کلی ایمیل های خود را مدیریت نمایید.

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook10

آموزش تنظیم Outlook 2016

در صورت استفاده از Outlook 2016، تنظیمات مشاهده شده با نسخه 2020 کمی متفاوت است. به همین دلیل، تنظیمات این نسخه نیز به شما به صورت گام به گام آموزش داده خواهد شد.

  1. در ابتدا، از منوی “File” به بخش تنظیمات Outlook خود وارد شوید.
نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook11

2. سپس باید در این صفحه و از طریق بخش Account Information روی دکمه Add Account کلیک نمایید تا فرآیند اضافه کردن آدرس ایمیل جدید برای شما آغاز شود.

در این مرحله، صفحه ای نمایش داده می شود که دو بخش اصلی دارد:
Auto Account Setup: با انتخاب این گزینه، اتصال به صورت خودکار برقرار خواهد شد.
Manual Setup: با انتخاب این گزینه، می توانید تنظیمات اتصال را به صورت دستی مدیریت کنید.

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook13

یکی از این دو مورد را انتخاب و سپس بر روی دکمه “Next” کلیک کنید، که پیشنهاد می شود حالت “Manual setup or additional server types” را انتخاب کنید.

4. پس از انتخاب حالت دستی، صفحه ای مشابه تصویر نمایش داده می شود. در این مرحله، نوع حساب ایمیل خود را انتخاب کنید. گزینه “POP or IMAP” را انتخاب کرده و مجدداً بر روی دکمه “Next” کلیک کنید.

آموزش افزودن ایمیل هاست به نرم افزار Outlook 2016

پس از اتمام مراحل فوق، حالا نوبت به وارد کردن اطلاعات ایمیل هاست شما در Outlook می رسد. به منظور انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا، در مرحله اتصال ایمیل سی پنل به Outlook، با یک صفحه مشابه تصویر زیر مواجه می شوید.
نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook15

اطلاعات مورد نیاز برای ورود به این صفحه شامل موارد زیر است:
Your name: نام خود را وارد نمایید.
Email address: آدرس ایمیل مورد نظر خود را وارد کنید.
Account type: نوع حساب ایمیل خود را انتخاب کنید؛ به طور معمول از گزینه IMAP استفاده می شود.
Incoming mail server: آدرس سرور ورودی ایمیل خود را وارد کنید (معمولاً به شکل mail.yourdomain.com).
Username: در این فیلد باید نام کاربری خود را قرار دهید که می توانید در بخش Username قرار گرفته در Mail Client Manual Settings که پیشتر توضیح داده شد، آن را مشاهده نمایید. به طور معمول نام کاربری همان آدرس ایمیل شما می باشد.
Password: در این قسمت باید رمزعبور ورود به این اکانت ایمیل هاست خود را به صورت صحیح وارد کنید. معمولاً رمز عبور این قسمت همان رمز ایمیل شما است که در هنگام ساخت اکانت ایمیل برای هاست سی پنل تنظیم کرده اید.

2. این مرحله برای وصل کردن ایمیل هاست به اوت لوک بسیار مهم است و باید تنظیمات جانبی دیگری انجام دهید. در صفحه ای که برای شما باز است روی دکمه More Settings که در تصویر بالا مشخص شده کلیک کنید تا پنجره Internet Email Setting باز شود. در این پنجره ابتدا روی تب Outgoing Server کلیک کرده و پس از فعال کردن تیک گزینه My Outgoing Server smtp روی دکمه Ok کلیک کنید.

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook16

3. حال در همین پنجره روی زبانه Advanced کلیک کنید تا صفحه ای همانند تصویر زیر به شما نشان داده شود. در این قسمت شما باید شماره پورت هاست میل سرور را وارد نمایید. مطابق تصویر زیر تنظیمات این بخش را تکمیل کنید.

اطلاعاتی که در این قسمت باید وارد شود، عبارتند از:

Incoming server POP/IMAP: در بخش Mail Client Manual Settings تنظیمات ایمیل در هاست اطلاعات مربوط به پورت های شما قابل مشاهده است.
برای حالت ایمن یا همان SSL/TLS است که حالت پیشنهادی ما است، پورت مربوط به POP3 عدد 995 و پورت مربوط به IMAP عدد 993 می باشد. در صورتی که از حالت غیر ایمن استفاده می کنید نیز باید برای حالت POP3 پورت 110 و در حالت IMAP نیز پورت 143 را وارد نمایید. پیشنهاد می کنیم از IMAP و پورت 993 استفاده کنید.

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook19

Use the following type of encrypted connection: این قسمت که در برخی از نسخه های اوت لوت با عنوان this server requires an encrypted connection ssl نیز قابل مشاهده است، مربوط به حالت اتصال است. همانطور که در مراحل اول آموزش اشاره شده است، بهتر است ایمیل هایتان از طریق پروتکل امن ssl رد و بدل شود. به همین دلیل باید گزینه SSL را انتخاب کرده یا اینکه تیک عبارت عنوان شده را فعال نمایید. در صورتی که از حالت غیرایمن استفاده نموده اید نیز باید گزینه None را انتخاب نمایید.
Outgoing server smtp: پورت خروجی شما در بخش Mail Client Manual Settings قابل مشاهده است. پورت فوق که در مقابل عبارت SMTP Port قابل مشاهده است در حالت امن عدد 465 و در حالت Non-SSL معادل 587 است. پیشنهاد ما پورت 587 است.
Use the following type of encrypted connection: این گزینه مربوط به داشتن اتصال امن است که گزینه TLS را از باکس کشویی انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه OK کلیک نمایید.
حال برای این که اتصال ایمیل ایجاد شده را تست کرده و اطمینان حاصل کنید که فرآیند به درستی دنبال می شود روی دکمه Next کلیک نمایید. اگر با پنجره ای همانند تصویر زیر رو به رو شدید، یعنی فرآیند ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook به درستی دنبال شده است.

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook20
Rate this post