راهکار هایی جهت افزایش سرعت لود سایت های وردپرس

چگونه سرعت لود سایت را بالا ببریم

بالا بردن سرعت سایت موجب تجربه کاربری بهتر و افزایش تعداد صفحات بازدید شده به ازای هر کاربر شده و در نتیجه به سئو وب سایت کمک زیادی می کند .یکی از مهم ترین دغدغه های امروز هر مدیر سایتی افزایش ورودی گوگل و کسب رتبه های بهتر در موتور های جستجوگر است. گوگل هم اعلام کرده برای اینکه رتبه بهتری داشته باشید باید سرعت لود سایتتان را افزایش دهید. سایت هایی که رتبه لود بهتری دارند و کاربر زمان کمتری برای لود کردن آنها صرف می کند در نتایج بالاتر نمایش داده خواهند شد . یکی از شاخص‌ های بسیار مهم و تاثیر گذار در سئو و بهینه سازی سرعت سایت وردپرس، سرعت آن است. به گونه ‌ای که امروزه اگر بارگذاری سایت بیشتر از ۳ ثانیه به طول بیانجامد کاربران و بازدیدکنندگان از سایت شما خارج خواهند شد و ترافیک سایت شما به شدت افت خواهد کرد . ممکن است وقتی صفحه‌ ی وب‌ سایت خود را باز می‌ کنید، در ابتدا تصور کنید خبری از کندی سرعت نیست، اما این فرایند کش مرورگر است که باعث ایجاد این برداشت نادرست می‌ شود . زمانی که شما از سایتی بازدید می ‌کنید مرورگر شروع به ذخیره کردن بخش‌ هایی از وب ‌سایت می ‌کند تا دفعات بعدی با سرعت بالاتری همان وب ‌سایت را بارگذاری کند . کنترل سرعت سایت یک وظیفه ‌ی مهم برای مدیران وب سایت‌ ها شمرده می‌ شود. پس اگر به نحوه ‌ی صحیح مدیریت یک وب سایت توجه می کنید، به کمک این ابزارها بررسی سرعت سایت وردپرس خود را بسنجید . بسیاری از تازه کاران تصور می کنند که چون وب سایتشان در کامپیوتر آنها با سرعت خوبی بارگذاری می شود، پس وب سایت آنها مشکلی از نظر سرعت ندارد. که این نوع تصور کاملا غلط است . از آنجا که شما دائما در حال کار با سایت خود هستید، مرورگر شما به ذخیره سازی آن در فایل های کش می پردازد و درست بعد از تایپ آدرس آن، شروع به بارگذاری فایل ها از کش خود می پردازد. این کار موجب افزایش سرعت لود سایت آن می گردد . با این حال یک کاربر معمولی که برای اولین بار است از سایت شما دیدن می کند، چنین تجربه ای نخواهد داشت. حتی سرعت لود سایت برای کاربرانی که از مناطق جغرافیایی مختلفی هستند نیز احتمالا متفاوت خواهد بود. اینجاست که حتما به شما پیشنهاد می کنیم که سایت خود را با ابزارهایی مانند Pingdom تست کنید. این ابزار کاملا رایگان بوده و با استفاده از آن می توانید به تست سرعت سایت از مکان های جغرافیایی مختلف بپردازید . سرعت بارگذاری خوب برای یک سایت می بایست زیر چهار ثانیه باشد .از ابزار های کاربردی تست سرعت سایت می توان به Pingdom و Google PageSpeed Insights اشاره کرد که بسیار در تست سرعت سایت کمک کننده هستند.

سرعت لود سایت1

چند روش موثر برای افزایش سایت

افزایش سرعت لود سایت یکی از اصلی‌ترین عوامل برای بهبود تجربه کاربری و بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو است. چند روش موثر برای بهبود سرعت لود سایت شامل موارد زیر می‌شود:

نصب یک افزونه کش وردپرس

صفحات وردپرسی به صورت دینامیک هستند. این مسئله بدین معنیست که این صفحات در هر بازدید پردازش شده و با توجه به اطلاعات درخواستی و کنار هم قرار دادن اجزا، ایجاد می گردند. این فرایند در مواقعی که کاربران زیادی در لحظه وارد سایت می شوند نیاز به پردازش بیشتری دارد و ممکن است موجب کند شدن سایت گردد . در ایجاست که به کاربران پیشنهاد می شود که یک افزونه مدیریت کش را در وردپرس نصب کنند. کش فایل های اصلی در مرورگر کاربران می تواند سرعت لود سایت را دو الی پنج برابر کند. با ایجاد این سیستم، به جای پردازش کامل یک صفحه در هر بازدید، افزونه مدیریت کش شما نسخه ذخیره شده ای را که از قبل پردازش و ایجاد شده است را نمایش می دهد. سپس این نسخه را به هر کاربر دیگری نیز ارائه می کند . هنگامی که کاربری از یک سایت وردپرسی ساخته شده با PHP بازدید می کند، سرور سایت اطلاعات مورد نیاز را از دیتابیس MySQL و فایل های PHP درخواست می کند. سپس این اطلاعات پس از پردازش، با زبان HTML در اختیار کاربر قرار می گیرد. این فرایند نسبتا طولانی است، اما با استفاده از یک افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی می توان به کوتاه کردن آن پرداخت . افزونه های کش وردپرس فراوانی وجود دارند که با جستوجو کردن می توان بهترین آنها را دانلود و سپس نصب کرد و همچنین می توانید افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه هم انجام دهید.

استفاده از Lazy Load

یکی از کارهایی که می توان با تصاویر سایت انجام داد، ایجاد قابلیت Lazy Load در آنهاست. این قابلیت بدین معناست که تصاویر پایینی یک مطلب با اسکرول کردن کاربر به نمایش دراید. با این کار بسیاری از تصاویر سایت در هنگام درخواست اولیه کاربر بارگذاری نشده و این مسئله موجب ارتقا سرعت لود سایت می شود . این روش تاثیر خوبی در بالا بردن سرعت سایت خواهد داشت . می توان از بهترین افزونه های Lazy load به افزونه BJ Lazy Load اشاره کرد .

بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت در وردپرس

تصاویر موجب زنده تر بودن محتوای سایت شده و کاربران را به تعامل بیشتر با آن ترغیب می کند. تحقیقات نشان می دهند که وجود تصاویر موجب افزایش ۸۰ درصدی در میزان خواندن مطالب می گردد . اما وجود تصاویر بهینه نشده به جای کمک کردن به محتوا، موجب آسیب زدن به آن می گردند. در حقیقیت تصاویر بهینه نشده یکی از مشکلات شایع و تاثیرگذار روی سرعت در اغلب سایت هایی است که توسط تازه کارها ساخته شده اند . قبل از آپلود عکس از روی تلفن یا دوربین خود بر روی هاست، بهتر است که با استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس به بهینه سازی آن برای وب بپردازید. این عکس ها در فرمت اصلی خود ممکن است دارای حجم زیادی باشند. اما بسته به فرمت انتخابی و میزان فشرده سازی می توان حجم آن ها را به ۲۰ درصد نیز کاهش داد . در بیشتر سایت ها از دو فرمت JPG و PNG برای عکس ها استفاده می شود . بهتر است برای فعالیت‌های گرافیکی از فرمت PNG و برای تصاویر طبیعی از JPG استفاده شود. همچنین قبل از بارگذاری تصاویر در وب‌سایت آنها را فشرده کنید. می‌توانید با کمک ابزاهایی مثل فتوشاپ ، JPEG Imager و… این کار را به راحتی انجام دهید .

به روز نگه داشتن سایت وردپرسی

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با توجه به اپن سورس بودن خود به شکل منظمی به روز رسانی می گردد. هر به روز رسانی ویژگی های جدیدی را به آن افزوده و مشکلات امنیتی و باگ های نسخه قبلی را تا حدی رفع می کند. همچنین پوسته ها ها و افزونه های نصب شده توسط شما نیز احتمالا هرچند وقت یک بار به روز رسانی می گردند . به عنوان صاحب سایت، مسئولیت به روز رسانی وردپرس، پوسته ها و افزونه ها با شماست. عدم انجام به روز رسانی ها ممکن است موجب کند شدن سایت و قرار دادن آن در معرض مشکلات امنیتی شود .

استفاده از خلاصه مطالب در صفحه اصلی و بایگانی ها

وردپرس به صورت پیشفرض تمام محتوای یک مطلب را در صفحه اصلی و بایگانی ها نمایش می دهد. این مسئله موجب کند شدن بارگذاری صفحاتی مانند صفحه اصلی، دسته بندی ها، برچسب ها و دیگر صفحات بایگانی می گردد . دیگر اشکال نمایش کامل مطلب در این صفحات اینست که کاربران دیگر علاقه ای به بازدید از صفحه مطالب را نداشته و این موضوع بر روی تعداد صفحات بازدید شده کاربران و زمان حضور آنها در سایت، اثر منفی می گذارد . به منظور افزایش سرعت لود سایت صفحات اصلی و بایگانی ها بهتر است خلاصه مطالب را در زیر عنوان هر مطلب قرار دهید .

تقسیم کردن کامنت ها در چند صفحه

وجود کامنت های زیاد در یک سایت نشانگر بالا بودن درصد مشارکت کاربران در سایت است. اما اثر منفی آن اینست که موجب کند شدن بارگذاری آن می گردد . وردپرس برای حل این مشکل دارای تنظیمات داخلی است. برای تنظیم صحیح این قسمت به مسیر Settings » Discussion رفته و گزینه break comments into pages را انتخاب کنید .

عدم آپلود مستقیم ویدئو ها در وردپرس

میزبانی از ویدئو ها، پهنای باند زیادی را می طلبد. همچنین هزینه های زیادی را بر روی دست شما می گذارد. حتی اگر اشتراک میزبانی وب شما از نوع نامحدود نیز باشد، احتمالا با مصرف زیاد پهنای باند جریمه شده و هاست شما سرویس شما با تعلیق رو به رو می سازد . همچنین میزبانی از ویدئوها موجب افزایش حجم سایت و بالطبع افزایش حجم بکآپ ها می گردد. در نتیجه بازگرداندن سایت وردپرسی شما از بکآپ آن بسیار دشوار و زمان بر خواهد شد . وردپرس داری قابلیت جاسازی ویدئو هاست و از این طریق می توانید بعد از آپلود ویدئوها در سایت های اشتراک ویدئو، تنها کد مربوطه را در داخل پست قرار دهید .

استفاده از افزونه اسلاید سریع

اسلایدر ها از جمله بخش هایی از وبسایت هستند که معمولا سرعت لود سایت و صفحات را کند می کنند. حتی اگر عکس های اسلاید بهینه شده باشد، بازهم کد نویسی ضعیف آن موجب اتلاف وقت کاربران در هنگام بارگذاری می گردد . برای این کار می توان از افزونه revolution slider استفاده کنید و با نصب بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس سرعت سایت خود را بهبود دهید.

استفاده از افزونه گالری سریعتر

اگر شما صاحب یک وب سایت عکس بوده یا نمونه کارهای زیادی را در سایت خود به نمایش گذاشته اید، مطمئنا از یک افزونه گالری عکس برای نمایش تصاویر سایت استفاده می کنید.انتخاب بهترین افزونه بهینه ساز وردپرس تاثیر زیادی در بهینه بودن سرعت لود سایت افزونه گالری شما از اهمیت زیادی برخوردار است .

انتقال اسکریپت ها به فوتر سایت

اسکریپت ها می توانند قابلیت های جذابی را به سایت بیفزایند اما استفاده از آنها هزینه هایی نیز در بر دارد و یکی از مهمترین هزینه ها کندتر شدن سایت است . وردپرس به صورت پیشفرض اسکریپت ها را در ابتدای بارگذاری دانلود می کند، در صورتی که این کار ضرورتی ندارد. با تاخیر بارگذاری آنها و انتقالشان به انتهای صفحه میتوان تجربه کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان سایت منتقل کرد . این کار با استفاده از افزونه Scripts To Footer قابل انجام است .

تقسیم پست های بلند در چندین صفحه

اغلب بازدیدکنندگان سایت، پست های بلند و جامع تر را دوست دارند. همچنین پست های بلند معمولا رتبه بالاتری نیز در نتایج جستجو کسب می کنند. اما انتشار پست های بسیار بلندی که دارای تصاویر زیادی است می توانید بر روی زمان بارگذاری آن تاثیر منفی گذارد . در عوض می توانید پست های این چنینی را به چندین صفحه تقسیم کنید. وردپرس دارای قابلیت تقسیم صفحات می باشد .

کاهش درخواست های HTTP خارجی

بسیاری از قالب های وردپرس فایل هایی را از دیگر وب سایت ها بارگذاری می کنند. این فایل ها می توانند به صورت اسکریپت، استایل شیت و تصاویر از منابع خارجی مانند گوگل، فیسبوک، آمارگیرها و از این قبیل باشند . استفاده محدود از این موارد مشکلی را ایجاد نمی کند. بسیاری از این فایل ها نیز به گونه ای بهینه شده اند تا هر چه سریعتر بارگذاری گردند . اما اگر افزونه های سایت درخواست های زیادی را برای این فایل ها صادر کنند، این مسئله می تواند بر روی سرعت سایت تاثیر منفی گذارد. شما می توانید از طریق غیر فعال کردن اسکریپت ها و استایل ها یا ادغام آنها با یکدیگر برای کاهش این درخواست ها اقدام کنید .

بهینه سازی دیتابیس وردپرس

بعد از گذشت زمان در استفاده از یک قالب وردپرسی، ممکن است دیتابیس شما حاوی اطلاعات زیادی باشد که دیگر مورد نیاز واقع نگردد. برای افزایش بهره وری می توانید به بهینه سازی دیتابیس پرداخته و از شر اطلاعات غیر ضروری خلاص شوید .

ایجاد محدودیت در اصلاحیه های پست ها

اصلاحیه پست ها در دیتابیس وردپرس فضایی را اشغال می کنند. بعضی ار کاربران معتقدند که اصلاحیه ها می توانند بر روی قسمت هایی از دیتابیس که توسط افزونه ها مدیریت می شوند تاثیر منفی گذارند. اگر افزونه ها اصلاحیه ها را نادیده نگیرند، ممکن است به واسطه جستجوی بی مورد در آنها، موجب کند شدن سایت گردند . شما می توانید تعداد اصلاحیه هایی را که برای پست ها و مطالب در وردپرس نگهداری می گردند را محدود کنید. این کار با قرار دادن کد زیر در فایل wp-config.php قابل انجام است . این کد تعداد اصلاحیه های هر پست را به چهار عدد محدود کرده و موارد قبلی را پاک می کند .

فعال کردن فشرده سازی Gzip

این تکنولوژی به وب سرور ها این امکان را می دهد که بعضی از منابع سایت را فشرده سازی و سپس به کاربر ارسال کنند . این سیستم فشرده ساز بر روی سرعت سایت بسیار موثر بوده و می تواند حجم اولیه سایت را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهد. برای بسیاری از وبمسترها راحت ترین کار برای پیاده سازی Gzip ، نصب افزونه آن است .

کم کردن تعداد redirect‌ ها

گاهی با لینک‌ هایی مواجه می‌ شوید که با کلیک روی آن بعد از باز شدن آدرسی از سایت به صورت اتوماتیک به صفحه‌ ی جدیدی انتقال داده می‌ شوید. این همان ریدایرکت است. با کاهش ریدایرکت‌ ها می ‌توان سرعت سایت را افزایش داد.

استفاده از قالب‌ های مناسب

گاهی حین استفاده از قالب‌ هایی با کد نویسی ضعیف و ناکارآمد شاهد کند شدن وب‌ سایت خود هستیم. سعی کنید از قالب‌ هایی استفاده کنید که سبک‌ و ساده‌ تر هستند و انیمیشن و تحرکات بیهوده ندارند .

میزبانی فایل‌ های چند رسانه‌ ای

اگر در سایت خود از ویدیو و پادکست‌ های متعدد استفاده می‌ کنید ، این بسیار عالی است ، اما بهتر است آنها را مستقیماً در هاست خود بارگذاری نکنید . برای افزایش سرعت و کاهش هزینه ‌های مصرف پهنای باند یک هاست آپلود ویدیو تهیه کنید یا از وب‌ سایت‌ هایی مثل آپارات کمک بگیرید .

4.3/5 - (50 امتیاز)