حذف اکانت تلگرام

حذف اکانت تلگرام

آموزش حذف اکانت تلگرام

پیش از اقدام به حذف اکانت تلگرام، به 3 نکته ذیل توجه نمایید:

پس از حذف حساب کاربری تلگرام تمامی فایل‌ها، چت‌ها، تصاویر، گروه‌ها، کانال‌ها، مخاطبین و … پاک خواهند شد.اگر با شماره قبلی خود به تلگرام بازگردید و ثبت‌نام را انجام دهید، اطلاعات شما بازگردانی نمیشود.اگر اطلاعات مهمی در تلگرام دارید و می‌خواهید آن‌ها را بازگردانی کنید، حتماً بکاپ و یا نسخه پشتیبان  رااز تلگرام‌ خود تهیه نمایید.

اینک؛ به ادامه مراحل حذف اکانت تلگرام میپردازیم.

ورود به سایت

اولین اقدام این است که وارد صفحه Delete Account (سایت حذف اکانت تلگرام) گردید. هم اکنون، میبایست داخل کادری که با رنگ قرمز مشخص شده است، شماره همراه خود را وارد نمایید. دقت داشته باشید که پیش‌شمارۀ ایران ۹۸+ است. 

حذف اکانت تلگرام 4

دریافت کد تایید

حالا یک کد در حساب کاربری تلگرام، برای‌تان ارسال شده است.توجه: تحت هیچ شرایطی این کد را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.هم اکنون باید این کد را کپی نمایید و در کادر جدید  وارد کنید.

حذف اکانت تلگرام 2

تایید حذف اکانت تلگرام

در این مرحله تلگرام از شما می خواهد که  دلیل درخواست حذف اکانت خود را توضیح دهید. عدم پاسخ به این سوال مشکلی در انجام درخواست شما نخواهد داشت. فقط در صورتی که اطمینان دارید دکمه Delete My Account را انتخاب نمایید.

در پایان  تلگرام برای اطمینان بیشتر، مجدد از شما سوال میکند که آیا مطمئن هستید؟ زیرا در صورت حذف اکانت تلگرام شما، شاید تا چند روز امکان این را که  با همان شماره اکانت جدیدی را  بسازید، نخواهید داشت.

در صورت موافقت دکمه سبز رنگ را انتخاب نمایید تا پروسه حدف اکانت شما نهایی شود.

توجه: در صورتی که  از نسخه‌های جایگزین تلگرام (مانند موبوگرام، تلگرام طلایی یا Telegram X) استفاده می‌کنید، حذف اکانت در تمامی آنها مطابق با مراحل توضیح داده شده است.

همچنین پاک کردن اکانت تلگرام در گوشی‌های آیفون (IOS) و اندروید مانند همدیگراست در نتیجه  از این راهنما برای هر دو سیستم می توانید استفاده کنید. لازم به یادآوری است که این مراحل، پاک کردن اکانت تلگرام برای همیشه و از تمامی دستگاه‌ها (گوشی و لپ‌تاپ) است، نه صرفا حدف کردن حساب برای مدت زمانی محدود!

در ادامه راهنمایی مربوط به حذف اکانت تلگرام بصورت خودکار خدمت شما توضیح داده شده است. می‌دانستید که می‌توانید با انجام یک سری تنظیمات ساده، تلگرام خود را به‌صورت خودکار و از پیش تعیین شده پاک نمایید؟ همچنین جهت مطالعه مقاله دانلود فیلم و عکس از اینستاگرام روی لینک کلیک نمایید.

حذف اکانت تلگرام 6

روش حذف اکانت تلگرام به‌صورت خودکار

در بعضی مواقع رویدادی رخ میدهد که شاید چند ماه به  به تلگرام دسترسی نداشته باشید. در چنین شرایطی می‌توانید تنظیماتی را اعمال کنید که اگر مدت زمانی بیشتر از ۱ ماه یا ۶ ماه از تلگرام خود استفاده نکنید، اکانت تلگرام‌ شما بصورت خودکار پاک خواهد شد.

برای انجام تنظیمات توضیح داده شده، طبق مراحلی که در ذیل توضیح داده شده است اقدام نمایید.

  • ابتداVPN را فعال کنید و برنامه تلگرام را باز کنید. حال وارد قسمت Setting یا همان تنظیمات شوید.
  • اینک بر گزینه Privacy and Security (امنیت و حفظ حریم شخصی) کلیک نمایید.
  • گزینه Delete my account را انتخاب نمایید که در صورتی که به تلگرام دسترسی نداشتید، حساب‌ شما پاک شود.
  • از میان گزینه‌های نمایش داده شده (۱ ماه تا ۱سال) یک مورد را انتخاب کنید.

اینک در صورتی که شما به مدت ۱ ماه هیچگونه استفاده‌ای از تلگرام نداشته باشید، اکانت شما بصورت خودکار حذف خواهد شد.

گاهی شما قصد دارید که  تلگرام‌ خود را از دیگر دستگاه‌های در حال استفاده خارج کنید. برای مثال امکان دارد اکانت تلگرام‌ در کامپیوتر شخصی شما فعال باشد و آن را در اختیار شخص دیگری قرار داده باشید. به راحتی میتوانید با استفاده از گوشی همراه خود حساب تلگرامتان را از داخل لپ‌تاپ خارج کنید تا دیگر پیام‌های شما قابل رویت نباشد. در ادامه انجام این کار بصورت کامل توضیح داده شده است.

Active Session ها در تلگرام

وظیفه Active session در تلگرام نمایش دادن این است که با شماره فعلی شما، در چه دستگاه‌ هایی اکانت تلگرام فعال است.این امکان به منظور جلوگیری از دسترسی دیگر افراد به تلگرام شما بسیار کارآمد است و می‌توانید جهت غیر فعال کردن اکانت خود از  دیگر دستگاه‌ هایی که به آنها دسترسی ندارید نیز از آن استفاده کنید.

جهت مشاهده دیگر دستگاه‌های فعال، ابتدا قسمت Settings و سپس به بخش Privacy and security وارد شوید.

همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید. در قسمت بالا شما این امکان را خواهید داشت که اطلاعات دستگاه فعلی‌ خود را که تلگرام را بر روی آن نصب کرده‌اید و در حال استفاده هستید مشاهده کنید. در قسمت پایینی هم این امکان برای شما فراهم شده است که مشخصات سایر دستگاه‌هایی که با شماره شما تلگرام بر روی آنها فعال است را ملاحظه نمایید.

در صورتی که قصد دارید تلگرام‌ خود را از آن دستگاه حذف کنید، تنها کافیست که بر روی گزینه ضربدر کلیک نمایید. و یا در صورتی که با گوشی تلفن در حال بررسی هستید، چند ثانیه بر روی نام دستگاه مدنظر انگشت خود را نگه دارید تا گزینه Terminate  نمایش داده شده و تلگرام شما بر روی آن دستگاه غیرفعال شود.

4.8/5 - (24 امتیاز)