مصرف بالای هاست از منابع سخت افزاری

مصرف بالای هاست از منابع سخت افزاری

مصرف بالای هاست چه زمانی اتفاق می افتد؟

در اکثر مواقع حد بهینه موضوعی می باشد که در اغلب موارد  به ویژه مصرف منابع هاست صدق می کند. بدین معنی که ساختار و شرایط سایت شما باید به صورتی باشد که مصرف بهینه ای از منابع سخت افزاری داشته باشد. اگر این چنین نباشد، مشکلات زیادی اعم از هزینه بالا به مالک سایت مورد نظر تحمیل می کند. مانا سرور در این مقاله قصد دارد به شما کمک کند تا سایت خود را به صورت بهینه راه اندازی و مدیریت کنید. همچنین اگر به شما اطلاع داده شد که سایت پرمصرفی دارید، چگونه این مشکل را حل کنید.

اصولا در دو حالت این موضوع رخ می دهد. حالت اول زمانی می باشد که بازدید های وب سایت  هدف بالا می باشد و در حالت دوم، بازدید سایت بالانیست اما مصرف منابع آن بالا می باشد. در حالت اول ممکن است با وجود بازدید های بالا نیزمصرف منابع بالا باشد که در تمامی این حالات می بایست به فکر حل این مشکلات باشیم. اصولا اولین راه حلی که به ذهن افراد می رسد، ارتقا سرویس هاست باشد که چنین راه حلی کاملا اشتباه است. این راه حل زمانی درست است که منابع هاست برای استفاده بهینه سایت مورد نظر کافی نیست و به طبع باید آن را ارتقا دهیم.

عمده دلایل مصرف بالای هاست از منابع

به طور کلی مشکل مصرف بالای هاست به دلیل مسائل فنی یا امنیتی، اتفاق می افتد. عمده دلایل به شرح زیر است:

  • سایت تحت حملات تکذیب سرویس DDoS یا ورود به اجبار Brute Force قرار دارد.
  • عدم سازگاری کامل سیستم مدیریت محتوا ، قالب و افزونه های سایت با هاست
  • استفاده از قالب یا افزونه های غیرمعتبر و ناسازگار
  • بازدیدهای سایت بالا رفته است.

با توجه به عوامل ذکر شده، فضا و پهنای باند مورد استفاده هاست در این مطلب مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. چراکه این موضوع به آسانی قابل تشخیص است.

صرفه جویی در هزینه ها و افزایش کارایی سایت

باید به این نکته اشاره کنیم که بررسی مشکل مصرف بالای هاست علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، سبب بالا رفتن کارای وب سایت نیز خواهد شد. هرچقدر سایت شما توسعه یافته و بزرگتر باشد، به همین میزان کنترل و مدیریت آن نیز سخت تر خواهد بود. بدین جهت پیشنهاد ما به شما این است که از ابتدا جهت بهینه کردن مصرف منابع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

حل مشکل مصرف بالای هاست

از آن جهت که تعداد سایت های استفاده کننده از وردپرس در قیاس با سیستم های مدیریت محتوای دیگر بیشتر است، در ادامه مطلب حل این مشکل با وردپرس را مطرح خواهیم کرد. بیشتر دلایل مصرف بالا ذکر شد و در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت:

حملات DDoS یا Brute Force

برای هر وب سایتی به ویژه سایت های معتبر ممکن است این مشکل رخ دهد که در این موقعیت باید از راهکار مطمئن جهت مقابله با این مشکل استفاده نمایید. برای وردپرس پیشنهاد ما این است که موارد زیر را انجام دهید:

  • محدودسازی محیط مدیریت wp-admin به آی پی و محافظت دایرکتوری
  • تنظیم سطح دسترسی 400 برای فایل  wp-config.php
  • محدود کردن فایل wp-config.php و xmlrpx.php به آی پی
  • استفاده از DDoS Protection مانند Cloud-Flare در صورت نیاز

عدم سازگاری محتوای سایت با هاست

تصور کنید که بر روی یک سیستم دو آنتی ویروس و فایروال نصب شود. همانطور که می دانید این موضوع قاعدتا امکان پذیر نخواهد بود و در صورت اجرا منابع سیستم شما به صورت شگرفی اشغال خواهد شد. به همین دلیل باید توجه داشته باشیم که سیستم مدیریت محتوا، قالب و افزونه ها کاملا با هاست و یک دیگر سازگاری لازم را داشته باشند.

همچنین جهت مطالعه مقاله صفحه سفید مرگ وردپرس می توانید روی لینک کلیک کنید.

Rate this post