بهترین هاست

بهترین هاست ایرانی

بهترین هاست

بعد از آماده‌سازی وب‌سایت خود، باید آن را برای آپلود در اینترنت آماده کنید. البته روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. شما به یک هاست با کیفیت نیاز دارید تا بتوانید وب‌سایت خود را بدون مشکلاتی آپلود کنید. همچنین انتخاب بهترین هاست می‌تواند بر سرعت، امنیت، قابلیت مقیاس‌پذیری و کارایی وب‌سایت و …. وب سایت شما تأثیر بگذارد. به هر حال، انتخاب بهترین هاست همراه با عواقبی است. ارائه‌دهندگان هاست مختلف ویژگی‌های متنوعی را ارائه می‌دهند، از جمله فضای دیسک، پهنای باند،انواع کنترل پنل هاست، امنیت و سایر موارد. بنابراین، مهم است که بدانید چه نیازهایی دارید و چه مواردی بسیار حائز اهمیت هستندت بتوانید بهترین هاست را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

هاست چیست؟

هاست، یک فرآیند تخصصی برای ذخیره‌سازی و مدیریت تمامی فایل‌ها و داده‌های وب سایت در یک سرور می‌باشد. به عبارت دیگر، می‌توان آن را به عنوان یک دفتر دیجیتال برای وب سایت خود در نظر گرفت. همانند یک دفتر فیزیکی که نیاز به فضای فیزیکی دارد، برای دفتر دیجیتال نیز نیاز به فضای دیجیتال دارید و هاست، این فضای دیجیتال را برای فایل‌ها و داده‌های وب سایت شما در سرورهای خود اجاره می‌دهد.

با استفاده از خدمات بهترین هاست، شما قادر خواهید بود وب سایت خود را در اینترنت ایجاد کرده و به آن دسترسی داشته باشید.

علاوه بر فضای ذخیره‌سازی، خدمات هاست معمولاً امکانات دیگری نیز ارائه می‌دهند که به شما در نگهداری و مدیریت وب‌سایت کمک می‌کند، از جمله پشتیبان‌گیری، امنیت و آپدیت زمانی.

در بازار هاست، راه‌حل‌های متعددی وجود دارد و انتخاب بهترین هاست برای شما به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد.

ویژگی های بهترین هاست

هر هاست میزبانی وب باید شامل برخی ویژگی های بسیار مهم باشد تا سرعت و عملکرد وب سایت شما دچار مشکلاتی نشود.از جمله این ویژگی ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

فضای دیسک هاست

فضای دیسک یا فضای ذخیره‌سازی، یکی از سرویس‌های بنیادی و ضروری است که توسط میزبان‌های وب ارائه می‌شود.

وب‌سایت‌ها از فایل‌های زیادی تشکیل شده‌اند که تصاویر، فایل‌های صوتی و ویدیویی، فایل‌های کد و دیگر محتواها را تشکیل می‌دهند. این فایل‌ها برای اجرای یک وب‌سایت، باید در سرورهای وب، که توسط مراکز داده فیزیکی پشتیبانی می‌شوند، ذخیره شوند و فضای دیسک را مصرف می‌کنند. به این ترتیب، برای اجرای یک وب‌سایت نیاز به یک برنامه هاست با فضای دیسک کافی دارید.

علاوه بر فایل‌های مورد نیاز برای عملکرد وب‌سایت، ممکن است به فضای دیسک اضافی برای محتواهایی که توسط کاربران ارسال می‌شوند نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر از کاربران خود بخواهید تصاویر یا ویدیوها را ارسال کنند، نیاز به فضای دیسک اضافی برای ذخیره این محتواها خواهید داشت.

پهنای باند هاست

پهنای باند یکی از ویژگی‌های حیاتی در بهترین هاست است. این ویژگی ظرفیت سرور را برای انتقال داده‌ها در یک بازه زمانی خاص اندازه‌گیری می‌کند. پهنای باند برای بارگذاری سریع‌تر وب‌سایت شما بسیار مهم است، زیرا زمان بارگذاری وب‌سایت بستگی به زمان انتقال فایل‌ها دارد. اگر نیاز دارید پهنای باند بالاتری داشته باشید، باید سرور وب خود را اختصاصی دریافت کنید یا به دنبال سروری باشید که منابع خود را با چند وب‌سایت دیگر به اشتراک بگذارد. برنامه‌های مختلف هاستینگ مانند سرور خصوصی مجازی (VPS) و میزبانی مشترک، پهنای باند موجود را محدود می‌کنند ولی در عوض هزینه‌های کمتری دارند.

پهنای باند بدون محدودیت یک ادعای تبلیغاتی است و در واقع وجود ندارد. به دلیل محدودیت‌های فیزیکی، همیشه سرعت حداکثر انتقال داده‌ها محدود است، اما برخی از برنامه‌ها ، پهنای باند بدون اندازه‌گیری ارائه می‌دهند، یعنی شما می‌توانید مقدار معینی از پهنای باند را دریافت کنید ولی قادر خواهید بود داده‌ها را با هر سرعتی که بخواهید انتقال دهید.

امنیت

با انتخاب بهترین هاست، می توانید از وب سایت خود در برابر حملات سایبری مختلف محافظت کنید. اگر وب سایت شما داده‌های شخصی یا مالی کاربران را جمع آوری می‌کند، باید برای انتخاب یک برنامه هاست، به یک گزینه امن و قابل اعتماد توجه کنید که ارائه دهنده این برنامه، امکانات و ابزارهای مربوط به امنیت را ارائه کرده و از رویکردهای حفاظتی حرفه‌ای برای محافظت از داده‌های شما استفاده کند.

لازم است تا با استفاده از اصول امنیتی پیشرفته، وب سایت خود را در برابر حملات سایبری محافظت کنید. برخی از اقدامات امنیتی که می توانید انجام دهید عبارت اند از:

  1. گواهینامه‌های SSL: گواهینامه‌های SSL داده‌های ارسالی از طریق وب سایت شما را رمزگذاری می‌کنند تا تنها گیرنده می‌تواند از این داده‌ها استفاده کند. برخی از برنامه‌های هاست گواهینامه‌های SSL رایگان ارائه می‌دهند.
  2. اسکن خودکار بدافزار: ارائه‌دهندگان هاست می‌توانند به شما در حذف بدافزارها و شناسایی تهدیدها کمک کنند. برخی از آن‌ها همچنین اسکن وب سایت را برای افزایش امنیت ارائه می‌دهند و به صاحبان وب سایت‌ها از فایل‌های مشکوک هشدار می‌دهند.
  3. مدیریت فایروال: یک فایروال برنامه وب (WAF) مجموعه‌ای از قوانین طراحی شده برای محافظت از وب سایت شما در برابر رایج‌ترین حملات ایجاد می‌کند.
  4. بررسی ویژگی‌های امنیتی پیش‌فرض: حتماً ویژگی‌های امنیتی پیش‌فرض طرح میزبانی را بررسی کنید. بسیاری از برنامه‌ها ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را به عنوان یک افزونه ارائه می‌دهند.

آپتایم

یکی از ویژگی‌های برجسته در هاست که برای کسب و کارهای کوچک و صاحبان وب سایت‌های جدید اهمیت زیادی دارد، آپتایم است. آپتایم به معنای درصد زمانی است که وب سایت شما فعال و در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد و هر چه به 100٪ آپتایم نزدیکتر باشد، بهتر است.

بهترین هاست ها، با ارائه سرورهای پشتیبان، اطمینان می‌دهند که اگر سرور هاست سایت شما از کار بیافتد، یک نسخه پشتیبان وجود دارد که وب سایت شما را در کمترین زمان ممکن برمی‌گرداند. همچنین، این سرورهای پشتیبان در چندین مکان متمرکز هستند. اگر یک فاجعه طبیعی رخ دهد و سرور اصلی در یک مرکز داده از کار بیافتد، سرورهای تکراری در مراکز داده‌های دیگر در نقاط مختلف کشور یا قاره‌های مختلف وب سایت شما را فعال نگه داشته و در دسترس قرار می‌دهند.

همچنین، برخی از شرکت‌های ارائه دهنده بهترین هاست ضمانت بازگشت پول برای آپتایم را ارائه می‌دهند. اگر آنها به وعده خود عمل نکنند، به شما پول برگشت داده می‌شود.

سرعت وب سایت

 کاربران امروزی انتظار دارند که وب سایت‌ها در کمتر از پنج ثانیه بارگیری شوند. علاوه بر تأثیر آن بر تجربه کاربر، سرعت وب سایت ها بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نیز تأثیرگذار است.

بنابراین بهترین راه‌ها برای ارائه سرعت بالا به وب سایت‌ها برای کمک به کاربران و بهینه سازی SEO عبارتند از:

  1. استفاده از سرورهایی مانند (SSD): SSD ها نسبت به هارد دیسک های سنتی دسترسی سریع‌تری به داده‌ها دارند و بهینه سازی سرعت بارگیری وب سایت را تسریع می‌کنند.
  2. محدود کردن تعداد وب سایت‌ها در سرور مشترک: هر چه تعداد وب سایت‌های میزبانی شده روی یک سرور مشترک بیشتر باشد، رقابت برای منابع سرور بیشتر می‌شود و این می‌تواند به کاهش سرعت بارگیری وب سایت‌ها منجر شود. با محدود کردن تعداد وب سایت‌ها در یک سرور مشترک، شرکت هاست تضمین می‌کند که منابع کافی برای هر وب سایت وجود خواهد داشت و سرعت بارگیری بهبود می‌یابد.
  3. ارائه خدمات شبکه تحویل محتوا (CDN): شبکه های تحویل محتوا گروهی از سرورهای توزیع شده جغرافیایی هستند که محتوای ثابت مانند صفحات وب، فایل های جاوا اسکریپت، CSS، تصاویر و ویدیوها را در حافظه پنهان ذخیره می‌کنند. 
    علاوه بر این، شرکت‌های هاست با ارائه خدمات شبکه تحویل محتوا (CDN) به کاربران خود کمک می‌کنند تا با نزدیک کردن محتوا به مکان کاربر، سرعت بارگیری ویدیوها را نیز افزایش دهند. CDNها گروهی از سرورهای توزیع شده جغرافیایی هستند که محتوای ثابت مانند ویدیوها را در حافظه پنهان ذخیره می‌کنند. با این کار، ویدیوها به صورت موثرتری و با سرعت بیشتری به کاربران تحویل داده می‌شوند و زمان بارگیری آنها کاهش می‌یابد.

 با استفاده از تکنولوژی SSD برای ذخیره‌سازی داده‌ها، محدود کردن تعداد وب‌سایت‌ها در یک سرور مشترک و ارائه خدمات CDN، شرکت‌هایارائه دهنده بهترین هاست می‌توانند بهبود قابل توجهی در سرعت وب سایت‌ها و ویدیوها ارائه دهند. این اقدامات نه تنها تأثیر مستقیم بر تجربه کاربر و رضایت او دارند، بلکه نیز موجب بهبود سئو و جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو می‌شوند. به علاوه، سرعت بالای بارگیری ویدیوها می‌تواند باعث افزایش نرخ تماشا و تعامل کاربران با ویدیوها شده و در نتیجه تأثیر مثبتی بر کسب و کار آنلاین داشته باشد.

Rate this post