همه چیز در مورد کنترل پنل cPanel

کنترل پنل cPanel یکی از محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی وب یا همان وب هاستینگ است.

سی پنل مبتنی بر سیستم عامل لینوکس می باشد شناخته شده ترین ابزار برای مدیریت سرورها و هاست های لینوکسی در سراسر جهان می باشد . سی پنل یک کنترل پنل به شدت محبوب برای هاست است . شما با نصب این کنترل پنل بر روی هاست تان به سادگی می توانید تمام بخش های مختلف آن را مدیریت کنید . سی پنل یک پنل کنترلی ساده است که توسط ارائه دهندگان خدمات میزبانی به صاحبان وب سایت ها ارائه می شود و به آنها اجازه می دهد تا وب سایت های خود را به کمک یک رابط کاربری مبتنی بر وب مدیریت کنند . این پنل دارای یک رابط گرافیکی است که به کمک آن می توان بخش های مختلف را کنترل و مدیریت کرد.

از مهم ترین دلایل محبوبیت این کنترل پنل آمریکایی می توان به سهولت استفاده از آن اشاره کرد . رابط کاربری ساده و کاربردی به راحتی تمام خدمات را در یک مکان واحد تجمیع کرده و امکان مدیریت آن را برای کاربر فراهم می آورد . در این پنل ابزار های مختلفی با هدف ساده سازی امور و مدیریت وب سایت ارائه شده است . سی پنل دارای ساختار لایه ای برای مدیران و کاربران است که می توانند جنبه های مختلف سرور و وب سایت را مستقیما از طریق مرورگر خود کنترل کنند.

۱-اضافه کردن دامنه های مختلف به هاست
۲-نصب ساده سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس روی هاست
۳-تنظیم کردن ایمیل های سایت
۴-چک کردن پهنای باند استفاده شده
۵-بکاپ گرفتن از وب سایت
۶-آپلود کردن آسان فایل ها روی سرور
۷-نصب پایگاه داده یا همان دیتابیس جدید
۸-مدیریت پایگاه داده ها
۹-نصب برنامه های جانبی روی سرور
۱۰-اعمال تنظیمات امنیتی مختلف

از مهم ترین مزایای سی پنل می توان یادگیری آسان ، سهولت در استفاده ، صرفه جویی در وقت و هزینه ، نصب کننده خودکار نرم افزار ، در دسترس بودن مطالب آموزشی ، پشتیبانی آنلاین و … را نام برد . سرعت لود سریع کار با این کنترل پنل را برای شما آسان خواهد کرد . امکان مشاهده پهنای باند و فضای دیسک قبل از به پایان رسیدن آن یکی دیگر از مزایایی است که سی پنل در اختیار شما قرار می دهد . علاوه بر اینها در صورت استفاده از سی پنل می توانید برای خود پارک دامین ، ساب دامین و دامین های افزوده ایجاد کنید . امکان مدیریت آنها ایمیل ها ، پاسخگویی خودکار ایمیل ها و … از دیگر مزایایی است که با استفاده از سی پنل از آن بهره مند می شوید . سی پنل با تمامی مرورگرهای وب پشتیبانی می کند . IPV6 سازگار است .اما سی پنل هم بعضی معایب در ایران داراست که اساسی ترین آن تحریم بودن ایرانیان از طرف شرکت است اما اکثر هاستینگ ها با دور زدن این تحریم ها استفاده از این کنترل پنل را بر روی سرورهای ایرانی مهیا می سازند اما یک موضوع باقی می ماند و آن مشکلات تحریم شدن در آینده است ، زمانی که سی پنل متوجه ایرانی بودن هویت کاربران ایرانی شود لایسنس ها را مسدود می کند و تا زمانی که مدیران سرور اقدام به تعویض آی پی و تهیه لایسنس جدید نکنند کاربران به کنترل پنل های وب سایت ها خود دسترسی نخواهد داشت . امکان تحریم سی پنل بر روی سرور های خارجی بسیار کم است و اکثر تحریم های سی پنل بر روی سرور های داخلی اعمال می شود و غیر از این مسئله سرور ایران اکثر لایسنس های خود را با هویت خارجی خریداری کرده و تا به این زمان درگیر مشکلات تحریم این کنترل پنل آمریکایی نشده است.
زیاد بودن امکانات سی پنل نیز می تواند باعث سردرگمی شما شود. همچنبن تحریم بودن دامنه های ir در این کنترل پنل می تواند موجب بروز مشکل در لایسنس کنترل پنل محبوب cPanel شود.

Rate this post