MySQL Database

نحوه ریستور و بازگردانی بکاپ در سی پنل

بازگردانی بکاپ در سی پنل

برای حفظ و نگهداری اطلاعات باید به اهمیت بکاپ گیری توجه لازم را داشته باشید. بکاپ گیری از سایت یک اقدام بسیار مهم است که باید در زمینه حفظ و نگهداری اطلاعات، همواره به آن توجه لازم را داشته باشید. بعد از خرید دامنه و هاست باید اطمینان حاصل نمایید که شرکت هاستینگ بکاپ گیری منظم و هفتگی از هاست شما دارد یا خیر. علاوه بر این خودتان نیز می توانید به صورت مرتب و در بازه های زمانی کوتاه بکاپ گیری از هاست انجام داده و نگران از دست دادن اطلاعات هاست خود نباشید و در صورت بروز مشکل قادر به بازگردانی بکاپ تهیه شده باشید. در این آموزش با ما همراه باشید تا نحوه ریستور بکاپ در سی پنل را توضیح دهیم.

نحوه بازگردانی بکاپ در سی پنل

یکی از قابلیت های پنل های مدیریتی هاست این است که به کاربران خود امکان بکاپ گیری از اطلاعات هاست و همچنین بازگردانی بکاپ تهیه شده را می دهد. بکاپ گیری از هاست به شکل و حالت های مختلفی انجام و در نهایت بازگردانده می شود. برای ریستور بکاپ در سی پنل با چهار حالت زیر رو به رو هستید:

بازگردانی اطلاعات اصلی سایت در سی پنل
بازگردانی دیتابیس سی پنل
بازگردانی پیکربندی ایمیل فورآوردر
بازگردانی پیکربندی فیلترهای ایمیل

در ادامه به بررسی دقیق هر یک پرداخته و به شما خواهیم گفت که چگونه با استفاده از هر یک از این بخش ها اقدام به ریستور و بازگردانی بکاپ در سی پنل خود نمایید.

اگر تا کنون از اطلاعات سایت و دیتابیس خود هیچ بکاپی تهیه نکرده اید حتما نسبت به تهیه بکاپ از اخرین نسخه وب سایتتان اقدام نمایید زیرا در صورت بروز مشکل ریستور بکاپ تنها راه پیشگیری از دست رفتن اطلاعات است.

آموزش برگرداندن اطلاعات هاست سی پنل

برای ریستور کردن بکاپ تهیه شده از اطلاعات وب سایت خود در سی پنل باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل مدیریتی هاست شوید.
  2. سپس در صفحه اصلی سی پنل، از بخش «Files» زیر منو «Backup Wizard» را انتخاب نمایید.
بازگردانی بکاپ در سی پنل

3. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، امکان بکاپ گیری یا ریستور بکاپ برای شما فراهم شده است. به منظور بازگردانی بکاپ تهیه شده باید روی دکمه «Restore» کلیک کنید.

بازگردانی بکاپ در سی پنل 1

4. در این مرحله باید تصمیم بگیرید که قصد دارید اطلاعات مربوط به کدام بخش را ریستور کنید

بازگردانی بکاپ در سی پنل 2

توجه داشته باشید که در بخش تهیه بکاپ که در مطالب قبل به آموزش آن پرداختیم گزینه های مشابه وجود داشته و شما می توانید از بخش مورد نظر خود بکاپ گرفته و در صورت نیاز در بخش ریستور آپلود نمایید: این بخش شامل موارد زیر می شود:

    • Home directory: در این بخش می توانید اقدام به بازگردانی بکاپ گرفته شده از فایل های دایرکتوری home نمایید. دقت داشته باشید که این نوع از بکاپ گیری تنها مربوط به این بخش خاص می شود و اطلاعات مربوط به MySQL یا برگه و نوشته و تنظیمات بخش های دیگر وب سایت شما برگردانده نمی شود.
    • MySQL® databases: اطلاعات بکاپ گرفته شده از یک دیبابیس مشخص را در این بخش می توانید ریستور نمایید. این نوع از backup برای ذخیره اطلاعات پایگاه داده بسیار ارزشمند خواهد بود. حتما دقت داشته باشید که تنها اطلاعات مربوط به بخش مشخص دیتابیس بکاپ گیری شده و با استفاده از این قسمت بازگردانی می شود.
    • Email forwarder configurations: با انتخاب این قسمت می توانید بکاپ گرفته شده از تمامی اطلاعات و پیکربندی کلی بخش انتقال یک آدرس ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل را به راحتی ریستور نمایید و در صورت بروز مشکل اطلاعات مربوط به بخش ایمیل وب سایت خود را از دست نخواهید داد.
    • Email filter configurations: با استفاده از این بخش می توانید تمامی تنظیمات و فیلترهایی که برای ایمیل های خود در سی پنل اعمال کرده اید و از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید را بازگردانید. این بخش نیز همانند سایر روش های ریستور اطلاعات مربوط به یک قسمت منحصر به فرد یعنی همان تنظیمات Email filter است.

5. در این مرحله باید با کلیک روی «Choose file» فایل بکاپ تهیه شده را انتخاب کرده و سپس روی «Upload» کلیک کنید. بدین ترتیب فایل بکاپ آپلود شده و تنظیمات آن روی هاست شما اعمال می شود.

نکته:  سی پنل امکان تهیه نسخه فول بکاپ را در اختیار کاربران خود قرار داده است. اگر تصمیم دارید از نسخه فول بکاپ استفاده کنید می توانید بخش های نام برده را از این نسخه کپی و از طریق بخش مربوط به همان قسمت ریستور نمایید. بدین منظور حتما از قسمت home directore و sql بکاپ گیری به عمل آورید.

یکی از اتفاقات آزاردهنده که ممکن است به هر دلیلی برای افراد رخ دهد، از دست دادن یکبار اطلاعات وب سایت است. به این دلیل است که همواره توصیه می شود از اطلاعات وب سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را روی سیستم خود ذخیره کنید.

همچنین جهت مطالعه مقاله ثبت سایت در سرچ کنسول می توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

Rate this post