ساخت و مدیریت رویدادها در SmarterMail
در محیط SmarterMail، کاربران سطح مدیر (Admin) میتوانند رویدادهایی تعریف کنند که در صورت وقوع شرایط خاص، بهصورت خودکار فعال شوند. این رویدادها در SmarterMail میتوانند دو نوع واکنش داشته باشند:
- ارسال ایمیل
- ارسال نوتیفیکیشن (پیام داخلی)
میتوانید رویدادها در SmarterMail را مثل یک «اگر – آنگاه» ساده در نظر بگیرید: اگر یک شرط مشخص برقرار بود، یک واکنش مشخص انجام شود.
مراحل ایجاد یک رویداد جدید:
- ابتدا با یک حساب کاربری مدیریتی (Admin) وارد شوید.
- پس از ورود، روی آیکون تنظیمات دامنه (Domain Settings) کلیک کنید.
- در منوی سمت چپ، گزینهی «رویدادها (Events)» را انتخاب کنید.

. روی دکمهی آبیرنگ «جدید» (New) کلیک کنید تا فرایند ساخت رویداد جدید آغاز شود.

. حالا باید برای رویداد یک نام انتخاب کنید، سپس دستهبندی (Category) و نوع رویداد (Event Type) را مشخص کنید.
این مرحله کمک میکند رویداد شما بهتر شناسایی و مدیریت شود.

دستهبندیهای رویدادها در SmarterMail شامل موارد زیر هستند:
- کاربر (User)
- لیست ایمیل (Mailing List)
- نام مستعار (Alias)
- محدودیت ارسال (Throttling)
- ایمیل (Email)
- همکاری (Collaboration)
نوع رویدادی که میتوانید انتخاب کنید، بسته به دستهبندیای که مشخص کردهاید تغییر میکند.
پس از انتخاب دستهبندی و نوع رویداد، باید شرط فعال شدن آن را تعریف کنید.
مثلاً تعیین کنید که اگر تعداد خاصی ایمیل ارسال شد، یا کاربری وارد حسابش شد، این رویداد فعال شود.

. بعد از اینکه شرط موردنظر را مشخص کردید، حالا باید تعیین کنید که در صورت فعال شدن آن شرط، چه عملی انجام شود.
در SmarterMail معمولاً دو نوع عمل میتوان انتخاب کرد:
- ارسال ایمیل
- ارسال نوتیفیکیشن (پیام هشدار برای مدیر یا کاربر)

بهعنوان مثال، در تصاویر ارائهشده، یک رویداد ایجاد شده که اگر بین روزهای دوشنبه تا جمعه، کاربری برای دامنه hostektutorials.com ساخته شود، به آدرس mailadmin@hostektutorials.com یک ایمیل ارسال خواهد شد.
نکته: پس از ساخت رویداد، همچنان میتوانید آن را ویرایش کنید. کافیست از لیست رویدادها (Events List) رویداد مورد نظر را انتخاب کرده و تغییرات دلخواهتان را اعمال کنید.برای ارسال ایمیل در اسمارتر میب همچنین می توان از قابلیت Mailbox Migration در اسمارترمیل استفاه کرد.
ارسال پاسخ